تازه پولی که تو زندگی اضافه هست باید ببری تو بورس نه سرمایه اصلیتو.» یکی از دنبال‌کننده‌های سیاوش زیر پست او به شوخی با راننده‌های تاکسی پرداخت و نوشت: «بچه‌های تاکسیران خودشون تمام مسائل روز دنیا رو بررسی میکنن دیگه به تحلیل نیاز ندارن.» «بهروز» هم این شوخی را ادامه داد و گفت: «شکسته نفسی نفرمایید همکارهای شما که استاد تحلیل هستند.» اما کاربر دیگر با نام «اکبر» از همه گیر شدن این اتفاق خبر داد و با ابراز نگرانی از آن نوشت: «متاسفانه خیلی از دوستان فرهنگی من هم دقیقا همین کار رو کردند.»

پیچیدن رابطه به سبک بورسی

این روزها، کمتر کسی است؛ که در روز، خبری درباره بورس نشنود یا پیگیر اطلاعات مربوط به آن نباشد، حالا برخی می‌گویند پای معاملات بازار سرمایه به روابط شخصی افراد نیز باز شده است. «جبروت موشلاقی» از کاربران توییتر از به‌هم خوردن رابطه یکی از دوستانش با نامزدش به خاطر بورس نوشت: «دوستم امروز پیام داده؛ از ‎بورس متنفرم. پرسیدم چرا؟ میگه از وقتی قیمت سهام بعضی شرکت‌ها ریخته نامزدم اخلاقش برگشته. فقط صبح‌ها سلام و شب‌ها خداحافظ. میخوام از این تریبون به داداشمون بگم آقا جان میخای بپیچی، گردن ‎ریزش سهام ننداز» این توییت موجب شوخی کاربران دیگر در فصای مجازی شد. یکی از این کاربران نوشت: «‌‎راه‌های پیچ بسیار است. به نامزدش بگو راه دیگه‌ای انتخاب کنه.» یکی دیگر از کاربران که به نظر در روزهای اخیر با بی‌مهری شریک زندگی اش مواجه شده به کنایه نوشت: «واسه من که فکر کرده الان قراره رئیس سازمان بورس بشه، کات کرده.» کاربری با نام «ممین» هم به شوخی نوشت: «عجب موجوداتی پیدا میشن.چرا بورسو میریزین تو رابطه‌ها»

 

‌‎سعید درخشانی

تحلیلگر بازار سرمایه

 بعضی از این شرکت‌ها که قراره درETFها گنجانده بشوند انقدر گران و حبابی شده‌اند که یا باید دلار بشه -۵۰-۶۰ هزار تومن اینها ارزنده بشن یا همین‌قدر باید بریزند. آخه این چه تحلیلیه ؟

 

داود سوری

اقتصاددان

 برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و کارگزاری‌ها هر روز از طریق رسانه‌های رسمی و غیر‌رسمی به سرمایه‌گذاران سبدهای پیشنهادی معرفی می‌کنند. ایرادی نیست، اما نهادی باید عملکرد خود آنها را در بازه زمانی مناسبی نسبت به نمادهای معرفی شده تحت نظر داشته باشد. نظارت یعنی این.

 

کامل ابراهیمیان

مدیر معاملات کارگزاری بانک توسعه صادرات ‌

واقعا دیگه هسته رو مُخه.این چه وضعیه. اردرهایی که میذاری رو هواست.

 

علی شریعتی

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران

 عزیزان متخصص بورس، این هسته است یا خسته است؟

 

‌‎سعید درخشانی

تحلیلگر بازار سرمایه

وضعیت معاملاتی اولین ETF دولتی بسیار بی ثبات و نگران‌کننده هست، در حالی‌که NAV ابطال آن نزدیک ۳۱ هزار تومان است، 20‌درصد پایین‌تر معامله میشه، دولت به‌عنوان متولی صندوق باید عملیات بازارگردانی در قیمت NAV رو انجام بده.

 

حسین فراهانی

حسابرس و تحلیلگر

این بورس خیلی‌ها رو‌سحر‌خیز کرد، ‌دیگه نمی‌خوابن تا ظهر، ‌ظهر‌می‌خوابن‌تا بعد از ظهر، ‌خسته شدن از صبح سهام‌ها رو‌تشویق می‌کردن، ‌فقط این شپنا و‌شستا یه‌کم خوابشونو به هم ریخته.

 

مسعود جعفرنیا

فعال بورس

‌سهمی که تا یک سال آینده‌اش هیچ آینده روشنی نیست رو می‌خرید و سهمی که بنیادیه و سودسازی داره و طرح توسعه‌اش هنوز رو نشده رو ۱۰۰ میلیون صف فروش می‌نشینید!