به گزارش «دنیای اقتصاد» شرکت تولیدی یزد تایر با در اختیار داشتن سهم ۲۲ درصدی از کل تولید تایرهای سواری و وانتی رادیال به میزان ۴ میلیون حلقه تولید در سال قصد دارد تا سال ۱۴۰۴ میزان تولید سالانه خود را به ۵۰ هزار تن برساند و ۱۰ درصد از بازارهای جهانی و ۲۰ درصد از سهم بازار داخل را در اختیار بگیرد.

این شرکت تنها تولیدکننده ایرانی تایر محسوب می‌شود که با حق استفاده از برند Vredestein هلند روی تایرهای رادیال خود فعالیت می‌کند. یزد تایر در طرح توسعه ظرفیت تولید خود در سه فاز میزان تولید خود را از ۷ هزار حلقه در روز به ۱۵ هزار حلقه افزایش داده است. این شرکت در فاز اول میزان تولید خود را از ۷ هزار حلقه به ۹ هزار حلقه افزایش داد و در فاز دوم با رشد ۳ هزار حلقه در روز روبه‌رو شد و در نهایت میزان تولید را به ۱۵ هزار حلقه در روز افزایش داده است که جهشی در حوزه تولید این شرکت محسوب می‌شود. یزدتایر با فعالیت بیش از ۲۶۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور برای توزیع مویرگی محصولات تولیدی این شرکت باعث توسعه بازار داخلی این شرکت شده است. با این حال یزد تایر در حوزه بازارهای خارجی نیز فعالیت گسترده‌ای انجام داده و دارای بیش از ۱۰ نمایندگی فروش در خارج از کشور است.

این شرکت تنها شرکت ایرانی است که دارای کارخانه بازیافت تایرهای فرسوده بوده که این اقدام در راستای مسوولیت‌های اجتماعی آن است. بر همین اساس کارخانه مذکور برای بازیافت تایرهای فرسوده با نام شرکت فرآورلاستیک ایساتیس راه‌اندازی شد که سالانه می‌تواند ۴۵ هزار تن ضایعات لاستیک فرسوده را جمع‌آوری و به ریکلیم و پودر لاستیک تبدیل کرده که در چرخه محصول به‌عنوان ماده اولیه در تولید صنایع قیرسازی، قطعات لاستیکی، تایرسازی، بلوک و آجر سیمانی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.  پشتیبانی تکنولوژیک درازمدت شرکت‌های مدرن اروپایی برای محصولات رادیال به‌عنوان مثال اخذ تکنولوژی از شرکت فردشتاین هلند یا IRIC ژاپن برای محصولات دوچرخه‌ای و موتوری و تلاش برای استفاده از دانش روز فنی، باعث شده یزدتایر در لیست تامین‌کنندگان تایر مورد نیاز تمام خودروسازان کشور باشد.