دیروز فعالان فرابورسی با وجود انتشار فزاینده گزارش‌های منتهی به خرداد بیشتر تحت تاثیر فضای منطقه‌ای و توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس بودند. در نتیجه، ارزش معاملات به ۶۹۵ میلیارد تومان کاهش یافت.  با این حال، معامله‌گران حقیقی تحرکات بیشتری از خود نشان دادند و مالکیت حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سهام شرکت‌های حاضر در بازار اول و دوم را به نام خود تغییر دادند. بیشترین فعالیت این دسته از معامله‌گران در سه نماد «بکهنوج»، «زاگرس» و «وهور» بود. همچنین دو نماد «میدکو» با تاثیر ۶ واحدی و «زاگرس» با اثر ۵ واحدی حامیان اصلی شاخص بودند. در جبهه‌ مقابل نیز دو نماد «هرمز» و «مارون» قرار داشتند که به ترتیب اثر منفی ۳ و ۲ واحدی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

  ترافیک سنگین گزارش‌های سه ماهه

روند انتشار گزارش‌های سه ماهه در روز گذشته سریع‌تر شد. ترافیک انتشار گزارش‌ها طی امروز و فردا به‌عنوان آخرین روزهای مجاز برای انتشار گزارش‌های سه‌ماهه منتهی به خرداد به اوج خود خواهد رسید. از گزارش‌های جالب توجه که دیروز منتشر شد می‌توان به گزارش عملکرد سه‌ماهه شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران اشاره کرد. «سمگا» که از ابتدای سال بیش از ۵۰ درصد رشد داشته، در سه ماه ابتدایی سال جاری به شناسایی ۳ ریال سود به ازای هر سهم بسنده کرد. از دیگر اطلاعیه‌های جالب توجه می‌توان به‌صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده ۶ ماهه شرکت ویتانا اشاره کرد. طبق این گزارش «غویتا» در ۶ ماه ابتدایی سال مالی جاری شرکت توانسته است رشد ۱۰۶ درصدی داشته باشد. در حالی سود هر سهم «غویتا» در ۶ ماه ابتدایی به ۴۰۰ ریال رسیده است که این عدد برای دوره مشابه در سال گذشته ۱۹۴ ریال بوده است.

گزارش عملکرد سه ماهه شرکت عطرین نخ قم از دیگر گزارش‌های منتشر شده در روز گذشته بود. «نطرین» که سال گذشته در سه ماه ابتدایی برای هر سهم ۱۷۹ ریال سود ساخته بود امسال توانست رشد ۱۶۵ درصدی در سودآوری داشته باشد. به این ترتیب این نماد که از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ درصد بازدهی داشته است در سه ماه گذشته به ازای هر سهم موفق به ساخت سود ۴۷۴ ریالی شده است.

Untitled-1 copy