پیره، طراحی ابزارهای مالی اسلامی برای بازار سرمایه کشور و پیشنهاد آن به هیات‌‌مدیره سازمان، همکاری با کمیته‌ها و شوراهای مشابه در سایر سازمان‌های داخلی و خارجی، همکاری در توسعه و گسترش برنامه‌های آموزشی و انتشارات علمی در زمینه مالی اسلامی، همکاری در برگزاری نشست‌های علمی در زمینه مالی اسلامی و بررسی ابعاد فقهی مسائل بازار سرمایه را از دیگر فعالیت‌های کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار دانست. وی در ادامه توضیح داد: اهم موضوعاتی که تاکنون در کمیته تخصصی فقهی مورد بحث قرار گرفته‌اند را می‌توان در بررسی ابعاد فقهی اوراق بهادار اسلامی، بررسی ابعاد فقهی قراردادهای مشتقه،بررسی ابعاد فقهی قراردادهای معاملاتی در بازار سرمایه و بررسی ابعاد فقهی نهادهای مالی طبقه‌بندی کرد. دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بررسی ابعاد فقهی اوراق بهادار اسلامی دربرگیرنده اوراق اجاره شامل: ساختار اوراق اجاره، پذیره نویسی اوراق اجاره به قیمت بازار و اوراق اجاره با نرخ سود مصون از تورم و اوراق اجاره مبتنی بر سهام است.

وی در ادامه به اوراق مرابحه اشاره کرد و گفت: ساختار اوراق مرابحه و پذیره نویسی اوراق مرابحه به قیمت بازار از جمله موارد این اوراق است. همچنین در زمینه اوراق جعاله نیز می‌توان به ساختار اوراق جعاله و اوراق جعاله جهت تأمین مالی پروژه‌ها اشاره کرد.

پیره در ادامه اوراق استصناع را شامل ساختار اوراق استصناع دانست و گفت: همچنین در زمینه اوراق مشارکت نیز پذیره‌نویسی اوراق مشارکت به قیمت بازار و اوراق مشارکت مصون از تورم از جمله موارد مورد نظر بوده است. پیره، اوراق مضاربه، اوراق خرید دین و رهنی، اوراق قرض الحسنه، اوراق مزارعه ومساقات، اوراق گواهی ظرفیت،اوراق سلف، اوراق وقف،اوراق حج، گواهی سپرده کالایی، گواهی سپرده سهام،اوراق منفعت، اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن و اوراق بیمه اتکایی را از دیگر مقولاتی دانست که در بخش مربوط به بررسی ابعاد فقهی اوراق بهادار اسلامی به آن پرداخته می‌شود.