وی در ادامه با اظهار این مطلب که این تالارها همه خدمات بازار سرمایه را ارائه می‌دهند، گفت: گسترش تالارهای منطقه همزمان با ورود سامانه جدید بود و این پلت‌فرم را ایجاد کرد که ارتباط مردم با سامانه افزایش یابد. به گفته صحرایی، تالارهای منطقه‌ای در فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند. این تالارها براساس سطح نیازمندی مراجعان، مواد آموزشی دارند و به‌صورت مرتب برنامه‌های آموزشی را اعلام و برگزار می‌کنند. مدیرعامل شرکت بورس در ادامه عنوان کرد: مواردی ازقبیل مارکتینگ، آموزش ناشران و حضور بنگاه‌های فعال در مناطق از جمله مزایای راه‌اندازی این تالارها است.

به این ترتیب تالارهای منطقه‌ای به‌عنوان سفیران بازار سرمایه معرفی خواهند شد. از سوی دیگر نقش اصلی آنها اطمینان‌بخشی و اعتمادسازی به مردم است. به این ترتیب این تالارها ابزار توسعه بازار سرمایه خواهند بود. صحرایی در ادامه توضیح داد: در حالی یکی از برنامه‌های مهم ارکان بازار سرمایه هدایت مردم به سمت ورود غیر مستقیم به بازار سرمایه است که در این راستا اعتمادسازی مساله مهمی است. به‌طوری‌که در این رابطه برنامه ایجاد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) وجود دارد و یکی از آنها صندوق‌های قابل معامله منطقه‌ای است. همچنین صندوق‌های قابل معامله صنایع مختلف نیز ایجاد می‌شود.

جزئیاتی از شعبه جدید

در ادامه مهدی رباطی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران با اظهار این مطلب که هدف کارگزاری بورس بیمه ایران توسعه جغرافیایی در سطح کشور و تمام ۳۲ استان است، گفت:حجم معاملات کیش قابل توجه است و به همین دلیل توسعه جغرافیایی کارگزاری از کیش آغاز شد.  وی ادامه داد: همچنین این برنامه وجود دارد که با همکاری بورس، شعب کارگزاری در تمام استان‌هایی که شعب ممتاز بیمه ایران وجود دارد، توسعه یابد.

ورود اولین نهاد مالی سبدگردان

دیروز همچنین اولین نهاد مالی سبدگردان در کیش افتتاح شد. مهدی علیخانی مدیرعامل سبدگردان ایساتیس پویای کیش گفت: این نهاد طی یک ماه گذشته ثبت شده و اکنون در حال اخذمجوز فعالیت هستیم. وی ادامه داد: در یک برنامه ۳ساله قصد ارائه تمام خدمات مربوط به فعالیت‌های شرکت‌های تامین سرمایه را به‌جز تعهد پذیره‌نویسی خواهیم داشت. یادآوری می‌شود شرکت ایساتیس پویای کیش اولین نهاد مالی مستقل در جزیره کیش است که کاملا متعلق به بخش خصوصی است.