وی با اشاره به اقدامات سازمان بورس در زمینه اصلاح ساختاری بازار سرمایه گفت: امسال دامنه نوسان پویا را جایگزین دامنه نوسان و حجم مبنا خواهیم کرد. محمدی افزود: از هفتاد نماد بسته اکنون به ۱۰ تا ۱۵ نماد بسته رسیده‌ که مطابق با استانداردهای دنیا است.وی درباره سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم گفت: حجم صندوق‌ها از صفر به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.وی افزود: گرچه بخش عمده‌ای از منابع صندوق‌ها در سپرده بانک‌ها سرمایه‌گذاری شده اما فرهنگ سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها در حال ترویج است. محمدی ادامه داد: برنامه امسال این است که فعالیت‌هایمان با آموزش و فرهنگسازی همراه شود.

وی اظهار امیدواری کرد فعالیت‌های شرکت‌های کارگزاری در بورس شفاف‌تر باشد و قبل از هر اقدامی فعالیت‌های خود را به سازمان اطلاع دهند. وی گفت: مذاکراتی با بانک مرکزی داشتیم که براساس آن قرار است تمام معاملات سکه در بورس کالا انجام شود. محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ ابزار مالی اسلامی در بازار داریم، گفت: باید این ابزارها را گسترش دهیم. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اقدامات مناسب بورس بتواند در تامین مالی مناسب شرکت‌های تولیدی تاثیرگذار باشد. در این جلسه همچنین حمید آذرخش، عضو هیات‌مدیره هلدینگ مالی مفید نیز با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشورهای دنیا رواج دارد، افزود: در تمام دنیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثروت زیادی را جلب می‌کنند.

وی گفت: در آمریکا طی ۱۰ سال ارزش سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم به‌ویژه در صندوق‌ها از ۱۰ هزار میلیارد دلار به ۲۰ هزار میلیارد دلار رسیده است. آذرخش با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‌یافته نسبت به تولید ناخالص داخلی سرمایه‌گذاری‌های مناسبی به‌صورت غیرمستقیم صورت گرفته، این رقم را در اتریش ۳۱ درصد، در ترکیه ۲ درصد و در ایران نیم درصد دانست و گفت: در کشور ما حجم بالایی از سرمایه‌های مردم سپرده بانکی می‌شود.

وی ادامه داد: به نسبت توسعه‌یافتگی کشورها مبالغ کمتری در بانک سپرده شده است. آذرخش با اشاره به اینکه در ایران بیش‌از یک میلیون میلیارد تومان سپرده مردم نزد بانک‌هاست، افزود: تنها ۸۴ هزار میلیارد تومان سهام شناور در بورس وجود دارد. وی ضمن اشاره به اینکه ۶۳ درصد منابع صندوق‌ها در ایران نیز در سپرده‌های بانکی متمرکز است، گفت: تنها ۵ درصد منابع صندوق‌ها در سهام متمرکز شده است. وی ارزش دارایی مالی ایران نسبت به تولید ناخالص داخلی را در سپرده بانکی ۸۷ درصد، بازار بدهی ۴ درصد، بازار سهام ۲۵ درصد و سهام شناور ۵ درصد اعلام کرد.وی تصریح کرد: ارقام مزبور با نسبت‌های متعارف دنیا فاصله زیادی دارد.