در این جلسه سید‌مهدی علم‌الهدی، معاون پذیرش و ناشران فرابورس با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت برگزاری چنین نشست‌هایی در آستانه فین‌استارز ۲۰۱۸، ایجاد فضای تعاملی میان فعالان مختلف حوزه فین‌تک است، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم فعالان این حوزه بحث قانون‌گذاری در محیط فعالیت فین‌تک‌ها از سوی نهادهای حاکمیتی مانند سازمان بورس، بانک مرکزی و بیمه مرکزی است. از آنجا که چنین نهادهایی در جریان رویداد فین‌استارز مشارکت می‌کنند و بعضا در شورای سیاست‌گذاری این رویداد نیز حضور دارند، معتقدیم نشست‌های هم‌اندیشی با حضور فعالان حوزه فین‌تک قبل از برگزاری این رویداد کمک می‌کند تا با طرح تمامی دغدغه‌ها و ‌نظرات با این نهادها، نتایج کیفی‌تر و اثرگذارتری از فین‌استارز ۲۰۱۸ حاصل شود.

در ادامه دبیر بازار دارایی فکری فرابورس ایران نیز به شرح آنچه که در رویداد فین‌استارز۲۰۱۷ برگزار شد، پرداخت و عنوان کرد: در این رویداد ۱۰ صندوق جسورانه، ۴ شرکت شتاب‌دهنده، ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ‌های زیادی حضور داشتند که ماحصل برنامه‌هایی که در این دوره برگزار شد، به تحقق چندین سرمایه‌گذاری در تیم‌های شرکت‌کننده انجامید.

علی زندوکیلی برنامه‌های فین‌استارز۲۰۱۷ را شامل ۸پنل تخصصی، ۱۴ کارگاه آموزشی، ۴۰ جلسه خصوصی سرمایه‌گذاری و مشاوره، رقابت استارت‌آپی میان ۱۵۵ نفر و در قالب ۵۷ تیم عنوان کرد و درخصوص برنامه‌های این رویداد در سال پیش‌رو گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تشکیل پنل‌های تخصصی، ارائه تجارب موفق و ناموفق تیم‌ها، برگزاری مسابقه استارت‌آپ‌ها و حل چالش‌های مطرح‌شده و برگزاری جلسات خصوصی سرمایه‌گذاری و مشاوره اهم برنامه‌های فین‌استارز۲۰۱۸ را تشکیل می‌دهند.

در همین حال یکی دیگر از دغدغه‌ها و مسائل مطرح شده از سوی حاضران در نشست مزبور، موضوع قانون‌گذاری در حوزه فین‌تک‌ها بود. برخی نمایندگان صندوق‌های جسورانه مطرح کردند قانون‌گذاری در این حوزه چندان قوی نیست و باید یکسری کارگروه‌های تخصصی با این موضوع به منظور رفع مقررات دست‌ و‌ پاگیر در مسیر فعالیت فین‌تک‌ها در فین‌استارز سال آینده برگزار شود تا با رفع قوانین مزاحم، شاهد تسهیل و بهبود محیط کسب و کار فعالان فین‌تکی باشیم.