گروه بورس کالا - دادوستدهای دیروز بازار آتی در شرایطی حالت متعادل داشت که روز پر نوسانی را سپری کرد.
دادوستد سکه صبح دیروز در بازار تحت‌تاثیر نرخ دلار داخلی با نوسان رو به بالایی همراه شد، این در حالی بود که بعد از ظهر این روند به تبع از نرخ طلا در بازارهای جهانی با حالت عکس همراه شد.

البته سکه بازار نقدی در شرایطی روی سطح 568 هزار تومان قرار گرفت که بازار آتی نیز با حالت نوسانی همراه شد. افزایش نرخ دلار و رسیدن به سطح یک هزار و 275 تومان و از سویی شایعات افزایش قیمت این کالا باعث شد دادوستدها در ابتدای صبح دیروز افزایشی باشد، اما بعدازظهر این روند حالت عکس به خود گرفت. نکته‌ای که وجود دارد این بود که قیمت سکه اردیبهشت‌ماه نزدیک 700 هزار تومان هم رسید تا تب شایعات افزایش قیمت ارز داخلی بیشترین تاثیر را طی یک ماه اخیر گذاشته باشد.
سکه آبان‌ماه با ۷ هزار تومان افزایش در محدوده ۵۸۶ تا ۶۰۳ هزار تومان قرار گرفت، این در حالی بود که بعد از ظهر قراردادهای این موعد مبادلاتی با کاهش ۹ هزار تومانی رو‌‌به‌رو بود. همچنین سکه دی‌ماه با همان میزان رشد قراردادهای آبان‌ماه، در محدوده ۶۲۰ تا ۶۳۷ هزار تومان معامله شد، این در حالی بود که افت قیمت سکه این قرارداد بیش از ۹ هزار تومان بود.
معامله سکه اسفندماه رشد 12 هزار تومانی را در مبادلات صبح تجربه کرد و در فاصله قیمتی 647 تا 666 هزار تومان قرار گرفت، در حالی که بعد از ظهر این روند با کاهش 7 هزار تومانی مواجه شد. سکه اردیبهشت‌ماه نیز 14 هزار تومان بالا رفت و در محدوده 677 تا 697 هزار تومان قرار گرفت، برای قراردادهای این موعد مبادلاتی نیز قیمت‌ها با افت 5 هزار تومانی هم همراه بود، اما دادوستدهای دیروز بازار نه صف خریدی داشت و نه صف فروشی.
البته بازار دیروز در شرایطی تحت‌تاثیر شایعات افزایش نرخ دلار قرار داشت که از روند غیر‌منطقی نیز برخوردار است و بسیاری از معامله‌گران معتقد هستند بازار در حال حاضر با حباب قیمتی روبه‌رو است و با وجود افت قیمت‌ها، هنوز اوضاع تغییری نکرده است.