به گزارش «نیپنا»، شرکت ال‌‌‌جی‌‌‌کم به‌‌‌منظورتحقق بخشی از تغییرات تجاری خود با هدف تقویت محرک‌‌‌های رشد و ارزش بالاتر و رقابت با چینی‌ها، فرآیندی را برای فروش واحد کراکر نفتای خود در یئوسو واقع در حدود ۳۲۰کیلومتری جنوب سئول، به ارزش تقریبی ۳تریلیون وون کره‌‌‌جنوبی (۲میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار) آغاز کرده است. به گفته منابع، غول شیمیایی کره‌‌‌جنوبی از خریداران بالقوه در صنایع پالایش نفت و پتروشیمی در داخل و خارج از کشور از طریق یک‌بانک سرمایه‌گذاری دعوت کرده است. گفته می‌شود که از یک شرکت پتروشیمی در خاورمیانه و یک شرکت بزرگ پالایش نفت محلی برای واحد نفتای کراکر ال‌‌‌جی‌‌‌کم درخواست‌‌‌هایی دریافت کرده است. تلاش این شرکت برای فروش واحد نفتای کراکر یک‌ماه پس از آن انجام می‌شود که رو کوک رائه، مدیر بخش پتروشیمی ال‌‌‌جی‌‌‌کم در پیامی ایمیلی به فوریت برای برداشتن گام‌‌‌های سریع به‌‌‌منظور بازسازی «کسب‌وکارهای حاشیه‌‌‌ای در اقدامی پیشگیرانه» اشاره کرد.

وی گسترش فعال مجتمع‌‌‌های تولید پالایش نفت و پتروشیمی رقبای چینی را عامل کاهش قیمت‌های فروش محصولات پتروشیمی دانست، به‌‌‌طوری که این شرایط باعث تعلیق عملیات بعضی از تاسیسات مرتبط این شرکت کره‌‌‌ای برای کاهش زیان شده است. واحد نفتای کراکر برای تولید مواد اولیه پتروشیمی مانند اتیلن و پروپیلن است. تا زمانی که همتایان چینی به بازار هجوم نیاورده بودند، کره‌‌‌ای‌‌‌ها در تولید محصولات پتروشیمی پیشتاز بودند.

در بحبوحه رکود طولانی‌‌‌مدت در بازار نفتای کراکر که ناشی از رکود اقتصادی جهانی و هجوم چین به بازار است، ال‌‌‌جی‌‌‌کم هنوز عملیات واحد نفتای کراکر خود را در زمینی به مساحت ۳۳۰‌هزار مترمربع پس از انجام عملیات تعمیر و نگهداری که از آوریل آغاز شده بود و اکنون تکمیل شده، ازسر نگرفته است. واحد نفتای کراکر ال‌‌‌جی‌‌‌کم با ۳۰۰نیروی کار دارای ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰‌هزار تن اتیلن و ۴۸۰‌هزار تن پروپیلن است. میزان بهره‌‌‌گیری از ظرفیت تولید کل تاسیسات پتروشیمی ال‌‌‌جی‌‌‌کم از جمله واحد نفتای کراکر از ۹۲‌درصد در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴/ ۸۱‌درصد در سال ۲۰۲۲ رسید که این مقدار در سه‌ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی به‌‌‌طور میانگین ۴/ ۷۷‌درصد بوده است.