ارزانی به زغال وارداتی چین رسید

پس از دوهفته رکود سنگین حاکم بر معاملات سنگ‌‌‌آهن وارداتی به چین، بالاخره نقدینگی جدید وارد این بازار شد و به این ترتیب بهای این محصول افزایشی شد. با وجود این، همچنان فعالان این بازار به آینده خوش‌بین نیستند و همین امر می‌‌‌تواند به افت نرخ در این بازار ظرف روزهای آینده منجر شود.

زغال ارزان شد

بازار زغال‌‌‌سنگ‌‌‌ متالورژیک آسیا همچنان در بلاتکلیفی قیمتی میان سیگنال‌‌‌های متناقض محدودیت عرضه و کاهش تقاضا قرار دارد، به این ترتیب پلتس، پریمیوم زغال کک‌‌‌شو فوب استرالیا را بدون تغییر نرخ برابر ۵/ ۳۱۱دلار به ازای هر تن برای روز اول نوامبر ارزیابی کرد. در حالی که زغال فوب استرالیا بدون تغییر نرخ معامله شد، روند افت قیمت در بازار محصولات فولادی چین بالاخره به کاهش بهای زغال‌‌‌سنگ تحویل چین انجامید. به این ترتیب، پلتس پریمیوم زغال‌سنگ آسیا سی‌اف‌آر چین را نیز در روز اول نوامبر با کاهش یک‌دلاری نسبت به ‌روز قبل برابر، ۳۰۴دلار به‌ازای هر تن ارزیابی کرد. به این ترتیب زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شو تحویل بندر مبدا یعنی فوب استرالیا حدود ۷دلار ارزان‌‌‌تر از همین محصول تحویل بندر مقصد یعنی چین شده است. این در حالی است که حمل این محصول نیز شامل هزینه می‌شود. در این شرایط تجار خرید زغال با سررسید بلندمدت را ترجیح داده و امیدوارند تضعیف بیشتر یوآن نسبت به دلار در میان‌مدت بتواند بخشی از هزینه تحمیلی در این مدت را جبران کنند.

مقاومت فروشندگان قراضه در مقابل افت نرخ

روند کاهش نرخ در بازار قراضه ترکیه در دومین روز هفته ادامه یافت و پلتس، بهای قراضه وارداتی به این کشور را روز سه‌‌‌شنبه اول نوامبر برابر ۳/ ۳۵۴دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد که این رقم ۵/ ۱دلار کمتر از بهای فروش آن در روز قبل بود. فولادسازان ترکیه همچنان نرخ قراضه را بالا می‌‌‌دانند و انتظار کاهش حدود ۱۰دلار دیگر در نرخ این محصول دارند؛ اما برای استمرار تولید چاره‌‌‌ای جز خرید حداقلی ماده اولیه موردنیاز ندارند. این درحالی است که دارندگان قراضه می‌‌‌توانند صبر بیشتری به خرج دهند و این موضوع روند کاهش نرخ قراضه را کند می‌کند.