با وجود این، برخی منابع با اشاره به نشست کنگره حزب کمونیست چین که قرار است ۱۶اکتبر برگزار شود، معتقدند نمی‌‌‌توان اظهارنظر دقیقی راجع به آینده بازارها در این کشور داشت. در این شرایط، بسیاری از تولیدکنندگان و تجار سعی دارند خریدهای خود را به‌صورت حداقل ممکن انجام دهند تا نتیجه این نشست که احتمالا بر روند سیاست‌‌‌های اقتصادی چین نیز اثرگذار می‌شود، مشخص شود.

احتمال اختلال در عرضه، زغال‌سنگ را گران کرد

نگرانی نسبت به عرضه زغال‌‌‌سنگ، زمینه رشد بهای این محصول فوب استرالیا و سی‌‌‌اف‌‌‌آر چین را فراهم کرد. به این ترتیب، پلتس بهای هر تن زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شوی سی‌‌‌اف‌‌‌آر چین را در روز سه‌‌‌شنبه ۲۷سپتامبر برابر ۲۶۶دلار و ۵۰سنت ارزیابی کرد که این نرخ نسبت به بهای فروش آن در هفته قبل رشد ۳درصدی داشت. احتمالا امسال نیز طبق روال گذشته، از میزان تولید زغال‌‌‌سنگ در استرالیا ظرف سه‌ماه چهارم سال به‌‌‌دلیل شرایط نامساعد جوی و بارندگی کاسته می‌شود. افزایش نظارت‌‌‌های ایمنی در معادن چین نیز به کاهش تولید زغال در بازار داخلی این کشور منجر شده و به این ترتیب، احتمال کاهش تولید در هفته‌‌‌های پیش‌‌‌رو از رشد بهای زغال در بازارهای جهانی حمایت کرده است. البته برخی فعالان بازار با استناد به حاشیه سود پایین فولادسازی در چین بر این باورند که این رشد قیمتی نمی‌‌‌تواند در بازار چندان دوامی داشته باشد.  پلتس بهای هر تن زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شوی سی‌‌‌اف‌‌‌آر چین را نیز طی روز سه‌‌‌شنبه ۲۷سپتامبر برابر ۳۰۸دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد که این رقم نسبت به نرخ فروش آن در روز قبل، رشد یک‌درصدی داشت. احتمال کاهش عرضه این محصول در هفته‌‌‌های آینده و خرید به‌منظور ذخیره‌‌‌سازی پیش از شروع تعطیلات روز ملی چین در اول اکتبر، از مهم‌ترین دلایل رشد بهای زغال‌سنگ وارداتی به چین ظرف روزهای اخیر بود.

بازگشت قراضه به مسیر رشد نرخ

قراضه وارداتی به ترکیه مجددا وارد مسیر رشد قیمت شده است. به این ترتیب این محصول که هفته گذشته تجربه سقوط به کانال ۳۴۰دلاری را نیز داشت، روز ۲۷سپتامبر با نرخ ۳۷۲دلار به ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت که این رقم نسبت به نرخ فروش آن طی روز قبل افزایش ۷دلاری داشت. فولادسازان ترکیه‌‌‌ای ظرف هفته‌‌‌های گذشته به دلیل تضعیف بازار فولاد از خرید قراضه اجتناب کرده‌‌‌اند؛ اما در شرایط کنونی برای استمرار تولید حداقلی نیاز به خرید قراضه دارند. این موضوع باعث شده است تا این بازار با افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمتی مواجه شود.