علی‌اکبر محمود صالحی، در خصوص کسب نشان ایمنی جنوب شرق کشور توسط این شرکت بیان کرد: ایده اعطای نشان ایمنی از چهار سال قبل در استان کرمان مطرح شده و در این زمینه کمیته‌‌‌ای متشکل از اداره بازرسی کار، دانشگاه، کانون متخصصان ایمنی و مرکز تحقیقات و تعلیمات کار استان کرمان مبتکر این طرح بودند که طی توافق صورت‌گرفته با مقامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌‌‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار شد طرح در سطح این سه‌استان اجرا شود. طی نظام‌نامه تدوین‌شده و براساس معیارهای قابل اندازه‌‌‌گیری و مهم در حوزه ایمنی، صنایع در سطح سه‌استان مورد ارزیابی قرار گرفت، همچنین عملکرد مدیران HSE صنایع نیز با معیارهای از پیش تعیین‌شده ارزیابی شد. واحدهایی که امتیاز بالای ۹۳ از ۱۰۰ را کسب کردند، نشان ایمنی درجه‌یک دریافت می‌کنند که در این خصوص، شرکت فولاد هرمزگان تنها واحد صنعتی بود که در سطح استان هرمزگان این امتیاز را کسب کرده است. همچنین مدیر HSE شرکت فولاد هرمزگان طی ارزیابی انجام‌شده نشان ایمنی درجه۲ را دریافت کرد.

مدیر HSE شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به معیارهای مورد ارزیابی در این طرح خاطرنشان کرد: به‌‌‌روزترین مسائل ایمنی و بهداشت حرفه‌‌‌ای مورد بررسی قرار گرفته که مهم‌ترین آنها حرکت به سمت حادثه صفر است. خوشبختانه آمار حوادث شرکت فولاد هرمزگان با توجه به اهداف و برنامه‌‌‌های هدفمند تدوین و اجراشده از سال ۱۳۹۰ تاکنون کاهشی بوده و حرکت به سمت حادثه صفر را اجرا کرده است.

مدیر HSE فولاد هرمزگان با اشاره به مزیت‌‌‌های این شرکت در حوزه ایمنی، گفت: از جمله مزیت‌های قابل اشاره دیگر که در صنایع دیگر استان وجود ندارد، می‌‌‌توان به پیاده‌سازی نظام پیشنهادهای کارت‌سبز اشاره کرد. این نظام مشارکتی به‌منظور درگیر کردن کل کارکنان در بحث ایمنی بوده و نقش ارزنده‌‌‌ای در فرهنگ‌‌‌سازی ایمنی در سازمان، رفع نقاط ناایمن و کاهش حوادت داشته است؛ به طوری که هر فرد با استفاده از دفترچه سبز می‌‌‌تواند هرگونه خطر ناشی از شرایط ناایمن، رفتار ناایمن و شبه‌حوادث در هر نقطه‌‌‌ای از شرکت را در صورت مشاهده یاداشت کند و پس از گزارش به مافوق و طبق سازوکار سازمانی، مسوولان مربوطه متناسب با نوع خطر موضوع را باید پیگیری و رفع کنند.محمود صالحی ادامه داد: از مزیت‌های دیگری که به اعطای نشان ایمنی درجه‌یک در سطح استان به شرکت فولاد هرمزگان منجر شد، پیاده‌سازی ایزو ۴۵۰۰۱ در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌‌‌ای در شرکت بوده که طی دو دوره ممیزی شرکت SGS این گواهینامه استاندارد تایید شده است که خود از پیاده‌سازی و اجرای تمامی استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه‌‌‌ای در سطح سازمان حکایت دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌ای که بیشترین امتیاز را در این ارزیابی به خود اختصاص داد و به کسب نشان درجه‌یک ایمنی در شرکت فولاد هرمزگان منجر شد، تعهد مدیریت شرکت فولاد هرمزگان به نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در سطح شرکت از ابتدای راه‌‌‌اندازی تاکنون بوده است. این تعهد مدیریت را می‌‌‌توان در قالب تدوین و اجرای اهداف استراتژیک شرکت در حوزه ایمنی و سلامت بررسی کرد، به طوری که کل سازمان، تعهد خود را به رعایت کلیه مقررات ایمنی و بهداشت سازمان از طریق تدوین برنامه‌‌‌ها و اقدامات موثر در این زمینه ارائه می‌کند و اجرای این برنامه از طریق شاخص‌‌‌های در نظر گرفته‌شده به صورت دوره‌‌‌ای ارزیابی می‌شود. همه واحدها خود را ملزم به تحقق این اهداف کرده‌‌‌اند.