به گزارش کالاخبر، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک‌میلیون و ۵۱۵هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۱هزار میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۹۵۵هزار و ۳۷۰تن سیمان، ۴۴۹هزار و ۳۵۶تن فولاد، ۸۰هزار تن سنگ‌آهن، ۱۷هزار و ۴۱۰تن روی، ۷هزار و ۵۰۰تن آهن اسفنجی، ۷هزار و ۲۰۰تن مس، ۶هزار و ۲۷۵تن آلومینیوم، ۱۵تن کنسانتره فلزات گرانبها و یک کیلوگرم شمش طلا معامله شد.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۳۶۰هزار و ۱۷۱تن انواع کالا به ارزش ۳/ ۵ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در این تالار ۱۰۳هزار تن وکیوم باتوم، ۹۳هزار و ۵۵۸تن قیر، ۸۴هزار و ۷۳۶تن مواد پلیمری، ۳۸هزار تن لوب کات، ۳۴هزار تن مواد شیمیایی، ۲هزار و ۸۵۹تن روغن پایه، ۸۰۰تن گوگرد و ۱۰۵تن عایق رطوبتی معامله شد. همچنین ۹هزار و ۲۴۸تن کالا در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

  یکه‌‌‌تازی سکه در بازار گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته منتهی به ۹ مهرماه در بازار مالی بورس کالای ایران، یک‌میلیون و ۱۴۸هزار و ۲۹۳گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۷/ ۸۳میلیارد تومان بر پایه دارایی‌های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و برنج طارم دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات همچون هفته قبل به سکه طلا اختصاص یافت. همچنین طی معاملات هفته‌ای که گذشت، سکه طلا با ۶۴۳هزار گواهی سپرده به ارزش ۷/ ۷۵ میلیارد تومان در جایگاه نخست معاملات ایستاد و پس از آن زعفران نگین با ۴۸۱هزار و ۸۵گواهی سپرده به ارزش ۴/ ۷میلیارد تومان دوم شد.

معامله‌گران ۱۸هزار و ۲۸۷گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۲/ ۲میلیارد ریالی را برای دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال همچنان رتبه سوم حجم معاملات هفتگی را کسب کند، اما جایگاه سوم ارزش معاملات به برنج اختصاص داشت. به عبارت دیگر ۵هزار و ۴۶۰گواهی سپرده برنج طارم درحالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۲میلیارد و ۱۵۲میلیون ریال برای آن ثبت شد.

۳۰۴گواهی سپرده پسته فندقی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۵۴۳میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.