بهای نیمایی دلار در هفته گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام شد، ۲۲ هزار و ۶۷۱ تومان لحاظ شد که رشد ۳/ ۰درصدی داشت. همچنین نرخ جهانی این محصولات، هم در گروه پلیمرها و هم در بین شیمیایی‌ها، ترکیبی از کاهش و افزایش را تجربه کرد. از آنجا که قیمت مبنای ارز به میزان محدودی نسبت به هفته ماقبل تغییر کرد، جریان کلی قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمیایی برای عرضه هفته جاری تحت تاثیر نرخ‌های جهانی این محصولات تعیین شد.

پلی‌اتیلن سبک فیلم با ۴۶/ ۳درصد افزایش قیمت پایه، بیشترین رشد نرخ را در بین پلیمرها داشت و در هفته جاری با قیمت پایه ۲۸ هزار و ۹۰۴ تومان در بورس کالا عرضه می‌شود. این ماده اولیه پلیمری در بازارهای جهانی نیز با ۴۱ دلار افزایش قیمت نسبت به هفته ماقبل، بیشترین رشد نرخ را داشت. پلی‌وینیل‌کلرایدهای بورس کالا (PVC) نیز در هفته جاری مجددا با رشد قیمت پایه عرضه خواهند شد؛ چرا که علاوه بر رشد محدود بهای ارز، در بازارهای جهانی باز هم افزایش قیمت را تجربه کردند.

در بین شیمیایی‌های بورس کالا، نرمال بوتانول با ۶۳/ ۴درصد افزایش قیمت پایه که ناشی از صعود ۸۲ دلاری نرخ جهانی این محصول است، معامله خواهد شد که بیشترین رشد قیمت پایه را در بین این گروه از محصولات به ثبت رساند.