عبور حجم معاملات هفتگی بورس کالا از یک میلیون تن

به گزارش «کالاخبر»، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی و تالار حراج باز ۶۰۲ هزار و ۱۴۲ تن انواع کالا به ارزش ۵ هزار و ۳۵ میلیارد تومان معامله شد. در این تالار ۲۹۰ هزار و ۷۶۲ تن فولاد، ۲ هزار و ۵۴۰ تن مس، ۸ هزار و ۵۲۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۲۰۰ تن چدن معامله شد. ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن نیز در تالار حراج باز بورس کالای ایران دادوستد شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۱۵ هزار و ۳۳۶ تن انواع کالا به ارزش ۵ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان به فروش رسید. در این تالار ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۴۲ هزار و ۹۶۴ تن قیر، ۷۴ هزار و ۵۲۹ تن مواد پلیمری، ۳۸ هزار و ۱۰۵ تن مواد شیمیایی، ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن لوب کات، ۲ هزار و ۵۹۲ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون، ۲۵۰ تن عایق رطوبتی و یک هزار و ۱۹۰ تن گوگرد معامله شد. همچنین یک هزار و ۳۸ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

  بازار ۱۴۸ میلیارد تومانی گواهی سپرده در بورس کالا

طی معاملات هفته گذشته تعداد یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزشی بالغ بر ۱۲۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان دست به دست شد. حجم معاملات زعفران نگین به یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۱۶۴ گواهی سپرده کالایی به ارزش تقریبی ۶/ ۲۰میلیارد تومان خرید و فروش شد.

۲۰ هزار و ۵۳۰ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. معامله‌گران ۱۱ هزار و ۹۹۲ گواهی سپرده برنج را نیز به ارزش ۳۲۰ میلیون تومان دادوستد کردند. معامله ۱۱ هزار و ۹۲۰ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز ارزش یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومانی را در پی داشت. در این هفته تعداد ۷۸۱۹ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی به ارزش تقریبی ۱۷۰ میلیون تومان معامله شد. معامله‌گران تعداد ۲۶۱۶ گواهی سپرده زیره سبز و ۸۲۰ گواهی سپرده رطب مضافتی را در مجموع به ارزشی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان خرید و فروش کردند.

  زعفران نگین، صدرنشین بازار

طی هفته‌ای که گذشت، تعداد ۵۱۲ هزار و ۵۵ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۰ منعقد شد و ارزش ۷۵۱میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومانی را در پی داشت.‌ در دو سررسید اردیبهشت و شهریور امسال نیز تعداد ۸۲۸۹ قرارداد آتی زعفران پوشال منعقد شد و ارزش تقریبی ۹/ ۸ میلیارد تومانی را به ثبت رساند.

تعداد ۱۶ هزار و ۱۵۱ قرارداد آتی نقره نیز در سررسیدهای فروردین، اردیبهشت و خرداد  درحالی منعقد شد که ارزش این معاملات به بیش از ۵/ ۳۱ میلیارد تومان بالغ شد. معامله‌گران ۲۸ قرارداد آتی زیره سبز را نیز برای تحویل در خرداد امسال منعقد کردند و ارزشی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان را برای دارایی پایه مذکور رقم زدند. انعقاد ۱۲۸۷ قرارداد آتی پسته برای تحویل در فروردین و خرداد ماه سال‌جاری ارزشی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان را به ثبت رساند.