وی با اشاره به اینکه نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن از مجتمع معدنی سنگان در سال ۹۲ با ظرفیت تولید ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تنی از سوی ایمیدرو راه‌اندازی و دو سال بعد به شرکت اپال پارسیان (وابسته به سرمایه‌گذاری بانک پارسیان) واگذار شد، افزود: تجربیات و تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری پارسیان موجب شد تا ظرفیت آن به ۳میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.  سمیعی نژاد تاکید کرد: هم اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش ظرفیت دو طرح مذکورشرکت بالغ بر ۶ میلیون تن موجود است. به گفته وی، تجربیاتی که در واحد گندله‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان از صفر تا صد اعمال شد جزو ذخایرشرکت محسوب می‌شود که برای اجرای طرح جدید از آنها استفاده می‌شود که این امر سرعت عمل لازم را افزایش خواهد داد.  

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان افزود: هم اکنون کارخانه دوم با ظرفیت تولید 2میلیون و 400 هزارتن، با مشارکت ۶۰درصدی سرمایه‌گذاری پارسیان و ۴۰درصدی ایمیدرو در آستانه عملیات اجرایی قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: با اعمال و استفاده از بهینه زمان در گندله‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان می‌توان طرح 2میلیون و 400 هزار تنی کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان را به بهره برداری رساند. وی افزود: طرح مذکور با اعمال تمهیدات و تجربیات سایر طرح‌های شرکت قابلیت افزایش 2 میلیون و 400 هزار تن به 3 میلیون و 200 هزار تن میلیون تن در سال برخوردار است.

سمیعی نژاد با بیان اینکه قرارداد ساخت کارخانه دوم تولید کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان، با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیر عامل بانک پارسیان طی روز‌های اخیر امضا و مبادله شد، تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این آماده است و پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی گفت: با اجرای طرح کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان به ظرفیت تولید سالانه میلیون ۲ میلیون و 400 هزارتن، گام مهمی در جهت کاهش محرومیت،‌ توسعه صنایع معدنی،‌ افزایش اشتغال و درآمدزایی در منطقه سنگان برداشته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان، میزان سرمایه‌گذاری طرح را معادل ۱۴۵ میلیون یورو اعلام و خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد طراحی کارخانه دوم، مشابه کارخانه نخست اپال پارسیان در سنگان است.