در حال حاضر با راه‌اندازی فولاد بافت، فرصتی برای شهرستان بافت ایجاد شده تا بتواند به سمت توسعه پیش برود؛ با توجه به این موضوع و طرح‌های توسعه‌ای که برای این واحد در نظر گرفته شده، چشم‌انداز یک قطب صنعتی طی دو دهه آینده برای این منطقه میسر خواهد بود.  

علاوه بر این چشم‌انداز صنعتی که فولاد بافت برای این منطقه ایجاد می‌کند، این واحد طی آغاز فعالیت‌های خود گام‌های مهمی را در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود برداشته است؛ فولاد بافت در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود در هفته ملی تکریم از معلولان که اواسط آذر ماه برگزار شد، با طرح‌های مهم اداره بهزیستی این شهرستان همکاری خود را آغاز کرده است.

 دیدار مدیرعامل شرکت احیااستیل فولاد بافت با رئیس اداره بهزیستی شهرستان بافت

در این دیدار سورنا زمانیان مدیرعامل شرکت احیااستیل فولاد بافت از کار مشترک با اداره بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استقبال کرد و گفت: مجموعه شرکت احیاءاستیل فولاد بافت آماده همکاری و فعالیت‌های مستمر با بهزیستی است. در ادامه مقرر شد با سرمایه‌گذاری مجتمع احیاءاستیل فولاد «پایگاه خدمات اجتماعی بافت» راه‌اندازی شود. همچنین در راستای تامین منابع مالی لازم در این زمینه مقرر شد رایزنی‌های لازم با بانک گردشگری و هیات مدیره شرکت صورت پذیرد.

درهمین راستا یعقوب حاتمی، معاون بهره‌برداری و مدیر مجتمع فولاد احیاء استیل بافت در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» درباره عملکرد این واحد اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی فاز نخست فولاد بافت در سال گذشته، تلاش  مجموعه بر آن است که در سال دوم راه‌اندازی این واحد بتوانیم به میزان ظرفیت اسمی کارخانه (۸۰۰ هزار تن) و با کیفیت مطلوب تولید کنیم تا با ارتقای کیفیت محصول، نیاز و انتظارات ذی‌نفعان سازمان را برآورده کنیم.

حاتمی در ادامه با اشاره به اثرات این واحد در محرومیت از منطقه بافت عنوان کرد: با راه‌اندازی فولاد بافت و بیش از یک سال بهره‌برداری آن، شاهد تغییرات بسیاری در منطقه «ابر» شامل شهرهای بافت، رابر و ارزوئیه بودیم و در این راستا حتی شاهد مهاجرت معکوس به این شهرستان بوده‌ایم و اکثر مردمی که طی سال‌های گذشته برخلاف میل باطنی به علت مشکلات اقتصادی مجبور به ترک شهر خود شدند، در حال حاضر بازگشته‌ و مشغول کار شده‌اند. از این رو فولاد بافت نقش مهمی در ایجاد تحرک اقتصادی در منطقه داشته است.

وی همچنین با اشاره به رونق صنایع پایین‌دستی در منطقه خاطرنشان کرد: بدون شک با تولد هر صنعتی در یک شهر یا یک منطقه، به دنبال آن شاهد رونق و شکوفایی در آن منطقه خواهیم بود. در شهرستان بافت نیز تمامی صنوف رونق پیدا کرده‌اند، به‌ویژه حوزه ترابری برای حمل و نقل مواد اولیه کارخانه بسیار رشد کرده است.

 عملکردهایی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

معاون بهره‌برداری و مدیر مجتمع فولاد احیاء استیل بافت در ادامه با اشاره به اقدام‌هایی که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با بیماری کرونا در این واحد انجام گرفته است، عنوان کرد: این شرکت با ارائه خدمات به شهرستان بافت، برای همیاری در پاکسازی شهر و کمک به همشهریان و تجهیز بیمارستان خاتم‌الانبیاء ویژه بیماران کرونایی را نیز در سطح شهر بافت انجام داده است.

حاتمی به مسوولیت‌های اجتماعی این واحد نیز اشاره کرد و گفت: انجام مسوولیت‌های اجتماعی جزو استراتژی این شرکت و به طور کلی مجموعه گروه مالی گردشگری به شمار می‌رود. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، فولاد بافت اقدام به تجهیز و راه‌اندازی بخش عفونی تنها بیمارستان شهرستان بافت کرد. همچنین فولاد بافت در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر، گام‌های مهمی برداشت و در چندین مرتبه اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی کرد. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش متخصصان داخلی و حمایت سرمایه‌گذاران بتوانیم فاز دو کارخانه را در سال‌های آینده راه‌اندازی کنیم تا رونق اقتصادی شهرستان بافت چندبرابر شود.