اتیلن

هفته گذشته نیز بهای اتیلن آسیا سیر صعودی داشت. تقاضای خرید همچنان بالاست اما تعداد محموله‌های در دسترس کم است. این روند افزایش قیمت ممکن است فروشندگان بیشتری را به ارائه محموله‌های خود در هفته آینده ترغیب کند.به گزارش Platts، بهای اتیلن شمال شرق آسیا در مقایسه با هفته گذشته ۱۲۵ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت و هر تن اتیلن CFR به بهای ۵۸۰ دلار رسید. اتیلن CFR جنوب شرق آسیا نیز به قیمت ۵۰۵ دلار در هر تن معامله شد که ۲۵ دلار در هر تن افزایش قیمت روزانه و ۷۰ دلار در هر تن افزایش قیمت هفتگی داشته است. اتیلن FOB کره نیز با ۱۲۵ دلار در هر تن افزایش قیمت در مقایسه با هفته گذشته، ۵۶۰ دلار در هر تن داد و ستد شد.

  پروپیلن

در پی تعطیلی برنامه‌ریزی شده یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان پروپیلن چین و عرضه محدود کره جنوبی و ژاپن، بهبود بازار پروپیلن این هفته نیز ادامه داشت. اگرچه تقاضای پروپیلن از جانب تولیدکنندگان ماسک با ماده اولیه پروپیلن کمتر شد اما عرضه ضعیف، شرایط بازار در منطقه شاندونگ را سخت کرد و موجب افزایش قیمت شد. پروپیلن شاندونگ با ۵۰ یوان در هر تن افزایش قیمت به ۶ هزار و ۶۰۰ یوان در هر تن رسید.پروپیلن CFR چین به بهای ۷۵۵ دلار در هر تن معامله و قیمت پروپیلن FOB کره، ۷۱۰ دلار در هر تن نرخ‌گذاری شد.

  بوتادین

برخلاف افزایش قیمت نفتا و الفین‌های مرتبط، بازار بوتادین راکد بود و پیشنهادهای زیادی از جانب فروشندگان و خریداران مطرح نشد. تعدادی پیشنهاد از جانب فروشندگان اروپایی مطرح شد اما خریداران آسیایی ترجیح می‌دهند بوتادین آسیا را با قیمت پایین‌تر به جای محصولات اروپایی‌ها خریداری کنند.