به گزارش روابط عمومی شرکت ایمیدرو، خداداد غریب‌پور در جمع تعدادی از مدیران ایمیدرو با اشاره به اهمیت اقدامات توسعه‌ای این سازمان که بُعد هزینه‌ای دارد، افزود: برنامه‌ها و سیاست‌های ایمیدرو در سال ۹۹ به این امر معطوف شده است که با اجرای طرح‌های نیمه تمام، میزان تولیدات کشور در حوزه‌های مختلف (فولاد، آلومینیوم، مس، سرب و روی و...) افزایش یابد. این اقدام در راستای ایفای نقش توسعه‌ای ایمیدرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه بودجه این سازمان در سال «جهش تولید»، از رشد ۴/ ۲ برابری برخوردار خواهد بود، گفت: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند برای دولت درآمد پایدار ایجاد کند و ضمن اشتغال‌زایی، اقتصاد کشور را برای رسیدن به استقلال اقتصادی و خودکفایی و توسعه اقتصاد غیرنفتی متحول سازد.رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو تصریح کرد: به همین دلیل، میزان اعتبارات سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی ایمیدرو در بودجه سال ۹۹ معادل ۱۸ هزارمیلیارد ریال مصوب شده است که در مقایسه با بودجه مصوب سال گذشته، معادل ۴/ ۲ برابر افزایش یافته است.

 اکتشافات، زیر ساخت و تامین مواد معدنی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از بودجه مذکور برای توسعه زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی و تکمیل اکتشافات اختصاص می‌یابد.‌غریب‌پور افزود: با توجه به اینکه معدن و صنایع معدنی نقش پیشران در اقتصاد دارد، اولویت دیگر ایمیدرو، تامین مواد معدنی صنایع تولیدی در داخل کشور خواهد بود.وی تصریح کرد: براین اساس، به منظور تامین و افزایش تولید مواد معدنی برای سال ۹۹ جلسات کارشناسی برنامه تولید با حضور مدیران عامل شرکت‌های تولیدی تحت پوشش، مدیران مجتمع‌ها و همچنین مدیران تخصصی سازمان برگزار شد.

 افزایش تولید

رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد تولید سال ۹۸ و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بالقوه، برنامه تولید سال ۹۹ افزایش یافته است تا صنایع بزرگ تولیدی با کمبود مواد معدنی مواجه نباشند. این برنامه‌ریزی در راستای «جهش تولید» و «رشد اقتصادی» است.

  افزایش ۲۵ درصدی بودجه «تولید»

غریب‌پور افزود: در بودجه امسال ایمیدرو، تولید مواد معدنی حوزه در سال ۹۹ نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ به‌طور میانگین به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است.وی گفت: این اقدام موجب خواهد شد تا پروژه‌هایی همچون آلومینای ایران(جاجرم) و آلومینیوم جنوب (سالکو) با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار بگیرند.