به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت سیمان هرمزگان سهیل ادبی در این باره گفت: درحال‌حاضر ۳۵۰ هزار تن کلینکر تولید شده کارخانه سیمان هرمزگان به‌عنوان محصول کلیدی در انبارهای شرکت دپو شده و از ابتدای سال‌جاری تا این لحظه، حدود ۳۰۰ هزار تن نیز به بازارهای هدف به‌عنوان محصول صادراتی به بازارهای جهانی ارسال شده است. از طرف دیگر، در چند هفته اخیر ۳۹ هزار تن سیمان از مبدا کارخانه صادر شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۸، بالغ بر ۳۰۰ هزار تن سیمان و کلینکر دیگر به کشورهای بازار هدف صادر شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه سیمان هرمزگان در میان شرکت‌های صادرکننده سیمان افزود: این شرکت یکی از برترین صادرکنندگان سیمانی کشور به‌شمار می‌آید؛ به‌طوری که در پاییز سال‌جاری به‌رغم تشدید تحریم‌ها که با هدف تاثیر مستقیم و اخلال در سیستم حمل‌ونقل دریایی اعمال شده، حدود ۱۵۰ هزار تن سیمان و کلینکر به امارات، چین و سومالی صادر کرده است. همچنین یوسف پرده یاقوت سرپرست عملیات صادرات سیمان هرمزگان با اشاره به روند حمل‌ونقل محصولات برای صادرات، گفت: در سال‌جاری شاهد رشد حجم صادرات محصول خود بوده‌ایم که با درایت مدیران شرکت در حوزه حمل‌ونقل نیز با کمبود وسیله نقلیه روبه‌رو نشده‌ایم.

وی افزود: درحال‌حاضر به‌صورت روزانه، حدود ۶۰ دستگاه خودرو وظیفه انتقال محصول کلینکر این کارخانه را بر عهده دارد. امین آشوری‌زاده مدیر بازاریابی و فروش سیمان هرمزگان نیز از تحقق پیش‌بینی ۱۱۱ درصدی فروش خبر داد. وی بازارهای هدف فروش داخلی سیمان هرمزگان را استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و بوشهر عنوان کرد و افزود: در پیش‌بینی سال آینده فروش داخلی، سعی می‌شود به‌رغم افزایش حجم فروش صادراتی، خللی در ارسال و تحویل سیمان و کلینکر به بازارهای داخلی ایجاد نشود. وی از فروش بیش از ۱۰ هزار تن و پیش‌بینی فروش بیش از ۴۰ هزار تن کلینکر به شرکت سیمان قشم در هفته‌های پیش‌رو خبر داد و تصریح کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، فرآیند فروش داخلی کلینکر برای ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت. کارخانه سیمان هرمزگان در ۸۰ کیلومتری غرب بندرعباس و در شهر تالابی بندرخمیر واقع شده و با بیش از دو دهه فعالیت، روزانه حدود ۶ هزار تن محصول تولید می‌کند.