به گزارش «کالاخبر»، بورس کالا و معاملات آتی برزیل از طریق موسسات آموزشی و مشاوران خارجی خود اقداماتی را برای آموزش فعالان بازار درباره‌ قراردادهای آتی‌ کالاها آغاز کرده است. ازجمله می‌توان به برگزاری دوره‌‌های کوتاه‌‌مدت با تاکید ویژه بر بازارهای کشاورزی، دوره‌های بلند‌مدت که همه محصولات مورد معامله در بورس کالا و معاملات آتی برزیل را دربر می‌گیرد، دوره‌‌های عالی مدیریت، دوره‌های آموزش الکترونیکی، آموزش‌های درون‌شرکتی و انتشار نشریاتی همچون دو هفته‌نامه تحلیل بازار کشاورزی در زمینه کالاهای کشاورزی این بورس اشاره کرد.بورس کالای دالیان چین برنامه‌ منظم آموزشی و سمینارهای اطلاع‌رسانی را برگزار می‌کند. بورس در هدایت فعالیت‌های آموزشی گسترده برای کشاورزان چینی سازمانی پویاست. بورس در زمینه سایر ذی‌نفعان دولتی و نهادی که هدف توسعه روستایی و کشاورزان را دنبال می‌کنند نیز فعال بوده است.

بورس‌های کالایی هند در تلاش برای افزایش آگاهی کشاورزان درباره‌ مزیت‌‌های بورس‌‌های کالایی، برنامه‌‌های آگاهی‌بخشی به کشاورزان (که شامل معرفی بازارهای آتی، فرایند پوشش ریسک و مزیت‌های مرتبط با این فعالیت‌‌هاست) در نقاط مختلف کشور برگزار کرده‌اند. به‌طور کلی بورس کالای هند، با همکاری سازمان‌‌های کشاورزی مختلف و انجمن‌های صنعتی (از قبیل انجمن کشت‌کاران هل) ده‌ها برنامه برگزار کرده است که حدودا ۶ هزار کشاورز و سایر فعالان زنجیره عرضه را پوشش داده است. بورس کالای هند همچنین با همکاری دانشگاه‌ها و سایر نهادهای دانشگاهی نیز برنامه‌هایی را برای افزایش توانایی منابع انسانی در این صنعت برگزار کرده است. نظرسنجی‌‌های برگزار‌شده در قراردادهای آتی هل و نعنا نشان می‌دهد که آگاهی کشاورزان درباره بازارهای آتی و اطلاعات بازار از وضعیت مناسبی برخوردار است. البته هنوز هم شکاف‌‌هایی وجود دارد: برخی کشاورزان همچنان از وجود بازار معاملات آتی کاملا بی‌‌اطلاعند و برخی دیگر نمی‌‌دانند این بازارها چه هستند، چه کارکردی دارند یا چگونه باید در این بازارها مشارکت کنند. این مساله نشان‌دهنده نیاز به آموزش بیشتر و سمینارهای عملی آموزشی است.

بورس مالزی با همکاری واسطه‌‌ها، سمینارهای ماهانه‌ای را در زمینه‌‌های منتخب مرتبط با قراردادهای آتی برگزار می‌کند تا سرمایه‌‌گذاران را از معاملات آتی کشاورزی آگاه کند. بورس همچنین کنفرانس و نمایشگاه سالانه روغن‌ خرما و چشم‌‌انداز‌های آینده روغن خرما را نیز برگزار می‌کند که رخداد برجسته‌ای در تقویم سالانه محصولات روغنی در مالزی است. بورس مالزی و بورس کالای دالیان به‌صورت مشترک کنفرانس بین‌المللی روغن و دانه‌‌های روغنی چین را سازماندهی می‌کنند. بورس مالزی همچنین در کنفرانس‌‌های بین‌المللی و بازدیدهایی که شورای روغن خرمای مالزی برگزار می‌‌کند نیز شرکت دارد.

بازار آتی کشاورزی بورس معاملات آتی آفریقای جنوبی در سال ۱۹۹۹، یعنی دو سال قبل از انحلال هیات‌ بازاریابی غلات آغاز به کار کرد. نمایندگان این صنعت گفته‌اند که در روزهای نخست بازار، این بورس رهبری آموزش فعالان بازار را در دست گرفت و سمینارهای متعددی در سراسر کشور برگزار کرد. در سال ۱۹۹۹، انجمن غلات آفریقای جنوبی (یک انجمن مستقل و داوطلب تولیدکنندگان غله) تاسیس شد و از آن پس نقش مهمی در آموزش بازارهای نقدی و آتی غلات ایفا کرده است. با افزایش روزافزون استفاده از بازار معاملات آتی در آفریقای جنوبی، کشاورزان نیازمند آموزش‌‌های بیشتری هستند. اکثر شرکت‌های زراعی و شرکت‌های معامله غلات دوره‌هایی را برای تولیدکنندگان برگزار می‌کنند. این شرکت‌ها اغلب قبل از فصل جدید کاشت به دیدار تولیدکنندگان می‌روند و وضعیت کلی بازار را برای آنان تشریح می‌کنند و در زمینه‌ راهبردهای بازاریابی و پوشش ریسک محصولات، پیشنهادهایی را ارائه می‌دهند.