به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه،مدیر اجرایی پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه استفاده از نیروگاه گازی در ابعاد بزرگ زمانی مورد توجه و دارای توجیه اقتصادی است که بتوان از حرارت گرمای خروجی آن استفاده کرد، گفت: این روش به شکل‌های مختلف ازجمله سیکل ترکیبی یا سیستم‌های بازیافت حرارت برای تولید بخار آب یا (HRSG) در تمامی دنیا و همچنین در کشور ایران استفاده شده است.

علیرضا استکی به کارگیری نیروگاه گازی مذکور در شرکت فولاد مبارکه را فرصتی مهم به منظور بازیافت حرارت دانست و ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی، استفاده از سیستم HRSG برای تامین بخار سوپرهیت، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی محیط زیست را نیز در پی خواهد داشت. ضمن اینکه این پروژه امکان دریافت تسهیلات پیمان کیوتو به دلیل کاهش تولید گاز CO۲ با توجه به عقد قرارداد با شرکت نوسازی صنایع ایران را نیز مهیا کرده است. وی درمورد مزیت‌های اقتصادی این پروژه تصریح کرد: برای تولید هر تن بخار سوپرهیت حدود ۸۲ نرمال مترمکعب بر ساعت گاز مصرف می‌شود؛ بنابراین با راه‌اندازی این پروژه به‌طور میانگین در هر سال حدود ۹۰ میلیون نرمال مترمکعب گاز و حدود ۱۷۰ میلیارد ریال صرفه جویی خواهد شد.

مدیر اجرایی پروژه‌های انرژی و سیالات با تاکید بر اینکه در ساخت این بویلر از حداکثر توان شرکت‌های داخلی به‌عنوان سازندگان تجهیزات اصلی بویلر و همچنین تجهیزات جانبی شامل کابل، تابلو برق و... استفاده شده است، گفت: این پروژه در مساحتی حدود ۱۵۰۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید ۱۷۰ تن بخار سوپرهیت در ساعت در کنار نیروگاه گازی احداث شده است و با راه‌اندازی کامل آن یکی از پنج بویلر موجود در نیروگاه بخار از مدار خارج می‌شود و می‌توان از ظرفیت این بویلر برای تامین بخشی از بخار مورد نیاز نیروگاه بخار استفاده کرد. وی افزود: راه‌اندازی کامل پروژه نیاز به خاموشی کامل و ۴۵ روزه نیروگاه گازی دارد که در بهترین زمان ممکن و بدون وارد آوردن هرگونه اختلال در تولید طبق برنامه انجام خواهد شد. همچنین این روابط عمومی در خبر دیگری اعلام کرد که نتایج ارزیابی‌های به عمل آمده در پایان سال ۱۳۹۶ درزمینه شاخص‌ها و معیارهای مورد ارزیابی نشان می‌دهد میزان رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی شرکت فولاد مبارکه نسبت به سال ۱۳۹۵ به میزان ۲ درصد افزایش داشته است. مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: از آنجا که بقای هر سازمانی در گرو وجود مشتریان وفادار است، در برنامه ریزی‌های استراتژیک شرکت فولاد مبارکه، منظر مشتریان به‌عنوان یکی از مناظر چهارگانه تابلوی استراتژی و اهداف شرکت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این منظر، استراتژی «رضایتمندی مشتریان» تعریف شده است و بر همین اساس، پیشنهاد ارزش فولاد مبارکه برای مشتریان بر مبنای ارائه محصولات با کیفیت مطلوب و پایدار، تامین پایدار و تحویل به موقع، توسعه سبد محصولات، ارائه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی و پاسخگویی و ارائه راهنمایی‌های تجاری و فنی تدوین شده است. محمد تاجمیر ریاحی درخصوص اهمیت سنجش میزان رضایتمندی مشتریان افزود: به منظور سنجش میزان موفقیت شرکت در تحقق این اهداف، واحد پشتیبانی فروش و بازاریابی همه ساله اقدام به نظرسنجی سیستمی از مشتریان فعال شرکت می‌کند و نتایج به دست آمده پس از تجزیه و تحلیل به منظور برنامه ریزی و بهبود مستمر برای واحدهای مرتبط ارسال می‌شود. مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در مورد شاخص تحویل به موقع محصولات تصریح کرد: این شاخص در حقیقت شاخص برداشتی مرتبط با ضریب خوش قولی در تحویل محصولات است و در سال ۹۶ رشد ۶ درصدی نسبت به سال ۹۵ داشته است. میزان رضایت مشتریان درزمینه فعالیت لوله و پروفیل فولادی در این شاخص ۴ درصد رشد داشته و در سایر فعالیت‌ها نیز با رشدی بیش از یک درصد همراه بوده است.