در سال آینده 5 همت فروش خواهیم داشت

آقای مسعود شاهمرادی مدیر عامل خانومی نیز در پنل گفتگو این همایش شرکت کردند و از تجربیات خود به عنوان هم‌بنیان‌گذار اولین و جامع ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر در ایران گفتند. مسعود شاهمرادی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل خانومی در خصوص وضعیت بازار کسب و کارهای آنلاین حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: در ایران شناخت صحیحی از  بازار زیبایی نداریم و گاه تعابیر غلطی از این بازار متبادر می شود. یکی از مهمترین اطلاعاتی که در خصوص این بازار باید بدانیم، این است که در دنیا، ایران و البته در بازار خانومی فقط ۱۵ درصد لوازم آرایشی استفاده می شود و ۷۵ درصد از مصرف مربوط به محصولات مراقبتی و بهداشتی است.

وی در ادامه به نقش رسانه ها در تبادل اطلاعات صحیح مربوط به حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی پرداخت و گفت: ما در پلتفرم خانومی، با ارائه اطلاعات صحیح و انتشار به جای اخبار در حوزه سبک زندگی، توانستیم خلاء موجود را پر کنیم و البته به بزرگ شدن بازار خودمان نیز کمک کنیم.

شاهمرادی در ادامه به بیان وضعیت رشد این پلتفرم فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی پرداخت و گفت:

ما در آخرین کمپینی که به اسم بلک بیوتی داشتیم، 57 میلیون ایمپرشن کسب کردیم که همین موضوع باعث می­شود یک فروشگاه اینترنتی در حوزه زیبایی زودتر معروف شود. در اوضاع فعلی بازار آرایشی و بهداشتی و همچنین آینده این بازار، برندهای نوپا به واسطه استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، چالش های جدی برای برندهای بزرگ و قدیمی ایجاد کرده اند. در واقع اکنون ظرفیت فروشگاه های آنلاین با کمک به برندهای کوچک، برای برندهای بزرگ چالش ایجاد می­کند.

مدیرعامل خانومی همچنین به موضوع موج­های آتی فروش الکترونیک در آینده پیش رو پرداخته و اظهار کرد: بروز کرونا در جهان یک شتاب جدید به تجارت الکترونیک داد اما بعد از کرونا در تمام دسته­ بندی ­­های فروش، افت ایجاد شد . این افت به دلیل رخ داده که جهان در رکود است. اما دو دسته بندی بعد از کرونا رشد فروش آنلاین داشته و دارند.

photo_2024-01-21_14-05-08

اولین دسته کالایی، کالای لوکس است که همواره فروش دارند و در سال ۲۰۲۴ هم رشد 8.8 درصدی خواهد داشت. دسته دوم، مربوط به صنعت زیبایی است. این رشد، ریشه علمی در اقتصاد دارد و به این علت رخ می دهد که محصولات خوشحالی آفرین و شادی بخش، در زمان بدحالی مردم رشد می‌کنند. پیش بینی مکنری گویای آن است که تجارت الکترونیک زیبایی برای اولین بار از تمام کانال­های عرضه بیشتر خواهد شد . اکنون 27 درصد فروش محصولات زیبایی در سراسر جهان انلاین شده است.

وی افزود: گردش مالی امسال ما در خانومی  فروش ۱ همتی است و در سال آینده نیز ۵ همت خواهیم فروخت که البته تمام این فروش بر بستر اینترنت خواهد بود. اکنون بازار فروش آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران سهم 4 درصدی از کل بازار را دارد و تحقیقات ما پیش بینی می­کند که این سهم بازار در سال آینده به ۱۰ درصد برسد.

شاهمرادی همچنین در خصوص روند توسعه­ای خانومی گفت: در آینده پلتفرم بودن خود را تقویت خواهیم کرد. خانومی، در کسوت فروشگاه اینترنتی تخصصی متصل به زنجیره تامین است و بدون واسطه با این زنجیره به ادامه همکاری خواهیم پرداخت و آن را تقویت خواهیم کرد. از سوی دیگر تحقیقات بازار نشان می­دهد که جامعه زنان ، جامعه­ای است که سخت و بادقت اعتماد می‌کند و تصمیم میگیرد.

اکنون آمارهای ما گویای آن است که این جامعه به تازگی در حال ورود به خرید آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی است و شیب تندی برای ورود دارند. بنابراین رفع نیاز از جامعه زنان یک تجارت بزرگ است که خانومی در حال توسعه خود برای کسب بازار عمده در این تجارت بزرگ است. در این مسیر از تمامی رقبا نیز استقبال می کنیم زیرا ما به تنهایی نمی­توانیم به تمامی نیازهای فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی پاسخ دهیم.