حضور درخشان گهرزمین در نخستین رویداد‌‌‌ ملی صنعت دانش‌‌‌بنیان

در ابتدای این مراسم، فولادگر معاون وزیر صمت سیاستگذاری یکپارچه و انسجام بین‌‌‌بخشی، توانمندی مدیریتی، سرمایه‌گذاری، تمرکز بر شرکت‌های رشدیافته دانش‌‌‌بنیان، دیپلماسی اقتصادی و روابط بین‌الملل و مهاجرت نخبگان را بررسی کرد. وی نهادسازی، آسیب‌‌‌شناسی توسعه این بخش، راه‌‌‌اندازی دبیرخانه دائمی و تدوین بسته پیشرانه را مورد تاکید قرار داد.

سید محسن دهنوی عضو هیات‌رئیسه مجلس‌‌‌شورای‌‌‌اسلامی در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌‌‌بنیان نیز در این مراسم گفت: تبدیل اقتصاد به اقتصاد دانش‌‌‌بنیان؛ نیازمند حضور جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شبکه بانکی در این مسیر است.

در این رویداد که با حضور محمد محیاپور مدیرعامل شرکت معدنی‌‌‌ و ‌‌‌صنعتی گهرزمین برگزار شد، تفاهم‌‌‌نامه‌ای با عنوان «تولید نخستین نمونه دامپ‌‌‌تراک ۱۵۰ تنی الکتریکال» میان روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ریاست جمهوری، عباس علی آبادی وزیر صمت و «محمد محیاپور» مدیرعامل شرکت گهرزمین به امضای طرفین رسید. در این نشست، محمدرضا موثقی‌‌‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌‌‌عامل ایمیدرو و مدیران شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، ملی‌‌‌صنایع‌‌‌مس و فولاد خوزستان نیز حضور داشتند.

در نخستین رویداد صنعت دانش‌‌‌بنیان که با مشارکت ایمیدرو برگزار شد؛ مواردی در خصوص نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع‌‌‌معدنی برای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان ارائه شد. همچنین از بسته تشویقی برای شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد رونمایی شد.