فضای جدید تولید با محوریت بررسی مشکلات شرکت‌ها

به گزارش «ایرنا» یک ماه و چهار روز از آغاز طرح دوشنبه‌های تولید در کردستان می‌گذرد و در این مدت هر دوشنبه مسوولان استان از واحدهای تولیدی در شهرستان‌های مختلف بازدید می‌کنند و سپس به بررسی مشکلات و تشکیل جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می‌پردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به‌همراه جمعی از مدیران عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان راهی شهرستان کامیاران شدند و برخلاف روال قبلی که ابتدا بازدید از واحدهای مشکل‌دار انجام می‌شد و سپس جلسه کارگروه تسهیل را تشکیل می‌دادند این‌بار ابتدا جلسه را برگزارکرده  و در آن به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی پرداختند، سپس از شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کردند.

قطعی برق واحدهای تولیدی دیگر قابل‌پذیرش نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح اراضی تولید گوجه‌فرنگی در این شهرستان بالا است باید تبدیل به قطب تولید و فرآوری این محصول شود.

وی اضافه کرد: همه ادارات موظف هستند زیرساخت‌های لازم برای بخش تولید را فراهم کنند چراکه تولیدکنندگان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین حامیان دولت هستند و باید از آنها پشتیبانی کرد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تاکید کرد: کوتاهی مدیران در ارائه خدمت به تولیدکنندگان قابل‌پذیرش نیست و با کم‌کاری مسوولان در حوزه تولید و اشتغال برخورد خواهد شد. نوری یادآور شد: از ۱۵شهریور به بعد دیگر نباید برق هیچ واحد تولیدی قطع شود و مسوولان ذی‌ربط بر این مهم نظارت داشته باشند.

تثبیت اشتغال افزون بر ۲۱‌هزار نفر با مصوبات کارگروه تسهیل استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده‌است، اظهار کرد: در این جلسات یک‌هزار و ۷۴۱پرونده مطرح‌شده و سه‌هزار و ۶۳‌مصوبه هم به تصویب رسیده است.

بختیار خلیقی اعلام کرد: تاکنون ۲‌هزار و ۱۹۳مصوبه به‌عبارتی ۷۲‌درصد مصوبات محقق شده که از این تعداد یک‌هزار و ۶۵۶‌مصوبه بانکی، ۵۷مصوبه مالیاتی و ۴۸۰‌مصوبه هم مربوط به سایر بخش‌ها و مباحث بوده‌است.

وی ادامه داد: ۸۷۰‌مصوبه ‌این کارگروه شامل ۴۷۱مصوبه مربوط به مسائل بانکی، ۲۷‌مصوبه مالیاتی و ۳۷۲‌مصوبه مربوط به سایر موارد در دست اقدام و پیگیری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: با اجرای مصوبات این کارگروه اشتغال ۲۱‌هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده‌است و با اجرای کامل مصوبات شاهد حفظ اشتغال ۲۳‌هزار و ۴۶۴ نفر در استان خواهیم بود.

در این جلسه مشکلات پیش‌روی شرکت پیشرو صنعت دشت سبز لاوین شاهو، کشتارگاه صنعتی شاهو طیور احمد اردلانی سرمایه‌گذار تقاضای واگذاری زمین در شهرک صنعتی کامیاران، کارخانه خوراک‌دام و طیور، شرکت تعاونی ۱۳۳۰ دانه‌بندی شن و ماسه سهند کامیاران، شرکت کاشی و سرامیک کارو و شرکت اندیشه سازان هوراز کردستان مطرح شد.

این واحدها با مشکل صدور سند، تامین هزینه انتقال برق و آسفالت جاده دسترسی، مشکل تامین برق و خدمات مخابراتی، درخواست واگذاری معدن، درخواست رفع مشکلات پیش‌روی شرکت در زمینه احداث واحد تولیدی خود و درخواست امهال دوران مشارکت تسهیلات پرداختی مواجه بودند.