افزایش 29 درصدی تامین برق صنعت فولاد به رشد موجودی انبار ختم شد

امین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌فارس، با اشاره شرایط تولید فولاد خوزستان اظهار کرد: تعمیرات دوره‌‌‌ای در تابستان سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و تا به حال ۲۵۰‌هزار نفر ساعت کار تعمیراتی توسط فولاد خوزستان انجام شده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به تاثیر تعمیرات دوره‌‌‌ای در عملکرد فولاد خوزستان گفت: نتیجه این تعمیرات دوره‌‌‌ای، افزایش ظرفیت تولید فولاد خوزستان است و این تعمیرات به افزایش ظرفیت ۲۰۰‌هزار تنی ختم می‌شود که معادل۲/ ۵درصد از تولید فولاد خوزستان است.

بازار فولاد در ایران و جهان دچار رکود است

وی افزود: بازار فولاد، بازار راکدی است و در حوزه بین‌الملل نیز چنین شرایطی داریم و به دلیل افزایش ذخیره‌‌‌سازی شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار ترکیه و بازار شرق آسیا هستیم. ابراهیمی گفت: تصمیم بورس‌کالا مبنی بر حذف سازوکار بهین‎‌‌‌یاب برای شمش فولاد می‌تواند زمینه رونق تولید را فراهم کند.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اینکه تولید در فولاد خوزستان بر مبنای تقاضاست، گفت: وزارت نیرو اعلام می‌‌‌کند که ۲۹‌درصد برق بیشتری به فولادی‌ها داده و این مساله به معنای افزایش تولید برای کل صنعت است.

وی ادامه داد: میزان موجود انبار از منبع سامانه جامع تجارت بیانگر افزایش موجودی انبار است و با این شرایط بازار، این تصمیم در راستای فروش تولید انجام شده اثرگذار است.

ابراهیمی تاکید کرد: قطعا با مصوبه حذف سازوکار بهین‌‌‌یاب از شمش فولادی شاهد افزایش قیمت در این محصول خواهیم بود.