الوندیان گفت: برای تامین برق صنعت سیمان باید کارخانه‌های سیمان به طور مستقل دیده شوند، زیرا خط تولید سیمان پیوستگی دارد و تولید کلینکر نیاز مداوم به تامین برق دارد، به طوری که به دلیل پایداری کوره و تولید با ظرفیت اسمی لازم است ۶۵‌درصد دیماند برق کارخانه‌های سیمان تامین شود.

وی ادامه داد: گرچه امسال شرایط بهتری برای سیمانی‌‌‌ها در نظر گرفته شده است، اما همچنان در تنگنا قرار دارند؛ زیرا توزیع برق برای آنها چندان مناسب نبوده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران افزود: گرچه در تولید سیمان رشد داشته‌‌‌ایم، اما تولید با بازدهی پایین انجام شده که سبب افزایش هزینه‌‌‌های تولید شده است و اگر توزیع مناسبی در تامین برق داشته باشیم، بازدهی افزایش می‌‌‌یابد. الوندیان ابراز امیدواری کرد در فصل بعدی محدودیت‌های برقی به این مهم توجه ویژه‌‌‌ شود تا هزینه تولید و مصارف انرژی افزایش نیابد. وی گفت: مساعدت وزارت صمت و نیرو در سال‌جاری، شرایط بهتری را در تیر ماه رقم زد و با وجود افزایش تقاضای سیمان، موجب حفظ آرامش در بازار شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد: میزان تحویل سیمان در سال‌جاری افزایش یافته و تا پایان تیرماه ۲۱ میلیون و ۷۰۰‌هزار تن سیمان به مصرف‌کنندگان داخلی تحویل داده شده است که ۲ میلیون تن بیشتر از تحویل سیمان در دوره مشابه سال گذشته است و نشان می‌دهد تقاضای سیمان روند صعودی داشته است. الوندیان گفت: با توجه به همت دولت برای جهش در ساخت مسکن، ضروری است برای تامین برق و سوخت پایدار برای این صنعت متناسب با افزایش تقاضا برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: هرچند وزارت نیرو از سیمانی‌‌‌ها خواسته تا در ایجاد و راه‌‌‌اندازی نیروگاه‌‌‌ها در راستای تامین برق پایدار خود مشارکت کنند و حتی برخی واحدها نسبت به این مهم اقدام کرده‌‌‌اند، اما باید گفت بضاعت این صنعت اندک است و اگر پولی داشت صرف توسعه خود و ارتقای فناوری می‌‌‌کرد.

الوندیان تصریح ‌‌‌کرد: ‌‌‌سال گذشته به دلیل ناترازی در تامین برق، تولید حدود ۱۵ میلیون تن سیمان که مزیت صادراتی داشت از دست رفت که می‌توانست ارزآوری ۴۵۰ میلیون دلاری برای کشور داشته باشد.