به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با حضور سید‌شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش رونق و تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، از پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید به عمل آمد.

سید‌شمس‌‌‌الدین حسینی در جلسه جمع‌‌‌بندی در پاسخ به این سوال که با توجه به رسالت کمیسیون رفع موانع تولید در برداشتن موانع پیش روی سرمایه‌گذاران، آیا می‌توان متصور بود که فاز دوم آلومینیوم جنوب و نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد در آینده نزدیک عملیاتی شود اظهار کرد: در مجموع تلاش‌ها و اقداماتی که در این منطقه انجام شده بسیار امیدوار‌کننده است. وی افزود: مهم‌ترین مزیت این منطقه همانا نگرش مثبت مردم متدین لامرد به‌ویژه لامردی‌هایی که در کشور‌های حاشیه خلیج فارس حضور دارند نسبت به منطقه است، چراکه با بضاعت و توان مالی که دارند در منطقه و زادگاهشان کارآفرینی و ایجاد اشتغال می‌کنند.

حسینی در ادامه با اشاره به مگا‌پروژه‌های فعال در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تصریح کرد: دو پروژه در منطقه ویژه وضعیت برجسته‌تری دارند، سالکو یا آلومینیوم جنوب که در حال حاضر ۳۰۰‌هزار تن در سال تولید دارد و این امکان وجود دارد که این مهم به دو یا سه برابر افزایش یابد. رئیس کمیسیون ویژه جهش رونق تولید مجلس تصریح کرد: نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد و فاز دوم آلومینیوم جنوب نیاز به تامین مالی دارد که با جلساتی که با دکتر موسوی نماینده لامرد و مهر خواهیم داشت، نظر سهامداران را جلب خواهیم کرد و هم  از سهامدارانی که به دنبال تامین مالی پروژه‌ها هستند پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

دکتر حسینی در پایان اطمینان خاطر داد که دو پروژه نیروگاه غدیر و فاز دوم آلومینیوم تامین مالی خواهند شد. منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و از زیرمجموعه‌های سازمان ایمیدرو است.