شرکت نفت بهران نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روغن پایه، روانکارهای خودرویی و روانکار صنعتی حضور چشمگیری داشت.

در همین رابطه دکتر عباس کهتری مدیر برند شرکت نفت بهران به«دنیای‌اقتصاد» گفت: دلیل حضور شرکت نفت بهران در نمایشگاه نفت امسال، تمرکز بر جذب ایده و فناوری‌های نوین است. شرکت نفت بهران پذیرای ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان فناوران و اکوسیستم کشور است. در شرکت نفت بهران به دلیل تعاملات گسترده‌ای که با شبکه توزیع و صنایع داریم، نمایشگاه نفت و گاز بیشتر در راستای دید و بازدید و پیگیری مسائل و مشکلات و در مواردی عقد قراردادهای همکاری به‌خصوص با صنعت است که امسال نیز مثل سال‌های قبل با حجم زیادی از مخاطبان روبه‌رو بودیم که استقبال خیلی خوبی از حضور شرکت نفت بهران در نمایشگاه کردند. امیدواریم تا پایان نمایشگاه بتوانیم همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه خوبی با صنعت برقرار کنیم.

مدیر برند شرکت نفت بهران در مورد صادرات محصولات این شرکت گفت: امسال با هجوم مشتریان آسیای میانه و غرب آسیا مواجه شدیم که برای ما غیر‌قابل پیش‌بینی بود. ظاهرا به دلیل مشکلاتی که در صنعت تامین روانکار در سطح جهانی، به‌خصوص مشکلاتی که مربوط به اتفاقات روسیه است افتاده، تمایلی به تامین انواع روانکارها به‌خصوص صنعتی از تولیدکنندگان ایرانی حاصل شده است، چون هم از کیفیت محصول مطمئن هستند و هم از استمرار تامین این مواد. به همین دلیل جلسات خوبی در همین راستا در نمایشگاه داشتیم.  عباس کهتری در رابطه با چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت نفت بهران در حوزه دانش‌بنیان توضیح داد: در حوزه دانش‌بنیان تمرکزی از قبل بر تولید محصولات جدید داشتیم و همچنان پذیرای طرح‌های جدید هستیم. اما در حال حاضر عمده تمرکز ما بر مشکلات فنی فرآیندهای تولیدی است که همان طور که می‌دانیم دانش فنی آن در اختیار ما نیست. در همین رابطه دانشمندان کشور می‌توانند صنعت را یاری کنند. در بخش اصلاح فرآیندها و توسعه تکنولوژی‌های جدید دست یاری به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان دراز کردیم و از سال گذشته تا الان ۱۶ تفاهم‌نامه با افراد مختلف در اکوسیستم نوآوری کشور به امضا رسیده است که چهار مورد در مرحله پایلوت است و به زودی به تولید صنعتی می‌رسد.