حضور فعال گروه صنعتی صفا در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه صنعتی صفا، این نمایشگاه با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت، رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران گشایش یافت.

رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی صفا گفت: هر ساله این گروه صنعتی در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضوری فعال دارد و امسال نیز در کنار ۱۲۰۰ شرکت داخلی و ۴۴ شرکت خارجی در بیست و ششمین دوره این نمایشگاه و با رونق دوباره صنعت نفت با شرکتهای زیرمجموعه خود و فعال در این عرصه جهت ارائه تولیدات در این صنعت با تمام توان حضور داشت.

محمد رستمی‌صفا در ادامه افزود: گروه صنعتی صفا بزرگترین تولیدکننده لوله‌های فلزی نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب با تنوع و کمیت تولید در جهان است.

وی اظهار کرد:

این گروه صنعتی مفتخر به تولید انواع لوله‌ها برای راه‌اندازی و به ثمر رساندن بسیاری از پروژه‌های ملی نفت و گازرسانی در کشور است که مهمترین این پروژه‌ها مانند خطوط سراسری گاز کشور، خطوط انتقال نفت، تولید لوله‌های فازهای متعدد پارس جنوبی، پروژه‌های ملی و استراتژیک کشور همچون انقال نفت خام گوره به جاسک، خطوط لوله انتقال نفت خام ترش سبزآب ری و همچنین انتقال گاز و نفت کشورهای همسایه همچون آذربایجان، ارمنستان، عراق و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی را در کارنامه خود دارد.

وی بیان کرد: نمایشگاه صنعت نفت بزرگترین نمایشگاه کشور و بزرگترین نمایشگاه نفت خاورمیانه است و در بررسی روند حرکت شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، افزایش توانمندی‌ها و ورود این شرکتها به حیطه‌های فتح نشده صنعت نفت به وضوح قابل مشاهده است.

مدیرعامل کارخانجات نورد و لوله صفا با بیان اینکه تکنولوژی ساخت لوله‌های عظیم برای اولین بار در کشور توسط کارشناسان این مجموعه صنعتی طراحی و اجرا شده است، عنوان کرد: با ساخت این لوله‌ها در مجموعه صنعتی صفا ۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نصیب کشور شده است.

رستمی‌صفا گفت:

کلیدی‌ترین کاربرد این لوله‌ها انتقال آب دریا از خلیج فارس به عسلویه بوده، چرا که برای انتقال آب شور مقاوم‌سازی شده‌اند و تمامی محصولات این مجتمع صنعتی مطابق با آخرین استانداردهای جهانی، تولید و برای استفاده در پروژه‌های انتقال آب در اختیار شرکتها و دستگاه‌ها مجری قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه اجرای طرح تولید لوله‌های بدون درز برای استفاده در طرح‌های توسعه و بهره‌برداری از مخازن نفتی موجود ایران از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این شرکت است، خاطرنشان کرد: طرح نورد گرم در کارخانه‌های نورد و لوله صفا برای تولید محصولاتی همچون انواع میلگرد صنعتی از قطر ۱۰ تا ۲۴ میلیمتر، انواع نبشی، انواع ناودانی و انواع تسمه از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این گروه صنعتی است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت در صنایع زیرساختی و تاکید بر اینکه محصولات نورد و لوله صفا علاوه بر صنعت آب، نفت، گاز و پتروشیمی در صنعت ریلی کشور هم کاربرد دارند، گفت: تولید ریل راه‌آهن و ریل خطوط مترو از جمله دیگر برنامه‌های توسعه‌ای مجتمع صنعتی صفا در آینده نزدیک است که با تحقق این طرحها، ظرفیت تولید در این گروه صنعتی به ۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد:

تمامی تولیدات مجموعه صنعتی صفا با استفاده از مواد اولیه داخلی، تولید و در اختیار پروژه‌های انتقال آب کشور قرار می‌گیرد.

وی دستیابی به رشد دائم و افزایش تنوع تولیدات در صنعت مقاطع فولادی، دستیابی به افزایش ظرفیت تولیدی و افزایش بهره‌وری به واسطه استفاده از ماشین‌آلات و فن‌آوری بالا و همچنین سرمایه‌گذاری آموزش نیروهای انسانی و رسیدن به استانداردهای سازمان یادگیرنده، جلب رضایتمندی مشتریان شرکت، افزایش سهم بازار در هر کدام از حوزه‌های انرژی، خودروسازی و ساخت و ساز، ایجاد ارزش افزوده بر روی محصولات تولیدی، گسترش بازارهای جدید در داخل کشور و دستیابی به رقم ۲۰ درصد صادرات از کل فروش شرکت را از مهمترین اهداف و چشم‌انداز آینده عنوان کرد.

رستمی‌صفا گفت:

در حال حاضر محصولات شرکت نورد و پروفیل ساوه شامل لوله سیاه و گالوانیزه، لوله گاز خانگی و شبکه، لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی و غیره بصورت منظم به کشورهای اروپایی انگلستان، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، بلژیک، فنلاند، یونان و قبرس صادر می‌گردد.

محسن هاشمی مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا نیز گفت:

کارخانجات نورد و پروفیل ساوه و کارخانجات نورد و لوله صفا با سابقه درخشان خود در عرصه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تولیدکننده انواع لوله‌های خاص تا گرید X80 و با فشار تست هیدرواستاتیکی 500 بار و جایگزینی لوله‌های تولیدی HFW/ERW با لوله‌های بدون درز(seamles) را دارا می‌باشد.

وی در گفتگو با مهتاب افزود: گروه صنعتی صفا علاوه بر این با شرکتهای زیرمجموعه خود همچون کارخانه سازه‌های فلزی و ماشین‌آلات صنعتی صفا تولیدکننده سازه‌های فلزی، دریایی، ساختمانی و صنعتی و انواع کرین‌های ساختمانی و صنعتی، سازه‌های نیروگاهی و غیره کارخانه صنعت پلیمر اهواز تولیدکننده انواع پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن مستربچ، چسب و غیره، کارخانه سیم و کابل اهواز تولیدکننده انواع سیم و کابل فشار متوسط، قوی و کابلهای خاص و غیره و همچنین کارخانه صنعتی قلم خودکار صفا در بیست و ششمین دوره این نمایشگاه شرکت نمود.

وی اظهار کرد:

گروه صنعتی صفا با حمایتهای صورت‌گرفته در سالهای اخیر در عرصه تولید، کارآفرینی، اشتغالزایی و دانش بنیان فعالیتهای خود در حوزه‌های نانوداروها، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء حوزه‌های علم و فناوری و بیوتکنولوژی را در اولویت و سیاست برنامه‌های خود قرار داده است تا با رویکردی جدی در این زمینه شاهد گسترش فعالیتهای خود جهت خودکفایی و خدمت‌رسانی به این مرز و بوم باشد.

2

شایان ذکر است مدیران عامل شرکت مهندسی توسعه نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت و جمعی از مسوولین از غرفه گروه صنعتی صفا در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کردند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.