در این نشست، وضعیت پیشرفت طرح‌های زیرساختی از جمله مسیر دسترسی، آب، گاز، برق و ... مورد بررسی قرار گرفت. احسان انصاری، مدیرعامل وقت منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این نشست با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۳۴مناقصه به ارزش ۴هزارمیلیارد تومان قرارداد در این منطقه برگزار شده یا در حال برگزاری است، گفت: این طرح‌ها در بخش احداث جاده، فضای سبز، برق، آب، فاضلاب، آموزش و... بوده است. وی ادامه داد: ۵۳۶ هزار مترمکعب آب شیرین از آذر ۹۹ تاکنون تولید شده که از این میزان، ۲۹۱هزار مترمکعب مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۲۳۴هزار مترمکعب مربوط به ۸ماهه سال ۱۴۰۱ است. سیدعلی‌‌اصغر علامه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در این نشست با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ پروژه طرح با سرمایه‌‌گذاران منعقد شده است، گفت: ارزش این طرح‌های زیرساختی، ۱۱۰۰میلیارد تومان است. همچنین‌ ۶ طرح سرمایه‌‌گذاری برای دریافت ۹۹۰هزار مترمربع زمین در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

وی افزود: بخشی از این طرح‌ها شامل احداث تقاطع همسطح و روسازی جاده بندر-پسکرانه، احداث ساختمان اورژانس، ساختمان آتش‌‌نشانی، ساختمان انبار گمرک، اجرای فنس و جاده پیرامونی سایت، فضای سبز، احداث جاده دسترسی و ساختمان‌های اداری، تاسیسات زیربنایی و... است. بهزاد کاظمیان، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاشان در این نشست گفت: تاکنون، ۵۲ هزار و ۵۹۷مترمربع زمین برای سه سرمایه‌‌گذار در این منطقه واگذار شده است. ارزش طرح‌های این سرمایه‌‌گذاران، ۸۵۰میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۵ نفر است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌‌های مورد نیاز این منطقه ویژه از جمله راه‌‌آهن، آب پایدار، برق، مخابرات و... در حال پیگیری و دریافت مجوزهای لازم است. حسن خلج‌‌طهرانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌‌فارس در ادامه نشست به‌‌صورت ویدئو کنفرانسی درباره وضعیت طرح‌های زیرساختی در دست اقدام در سایت قدیم همچون پل ارتباطی سایت شمالی به سایت توسعه، ایجاد شبکه گازرسانی سایت شمالی، احداث ایستگاه ۳هزار مترمکعبی سایت میانی و نیز طرح‌های سایت توسعه شامل احداث معابر ۱ و ۲ و ۴ توضیح داد. وی همچنین درباره مناقصات در دست اجرا و نیز مناقصات آتی و منابع مورد نیاز برای اجرای آنها اظهارنظر کرد.