به گزارش «ایرنا»، این نمایشگاه از ۹ آذر ماه با مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت و نام تجاری خارجی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و فعالان این عرصه تازه‌ترین محصولات و دستاوردهای خود را در زمینه متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر‌آهنی، ریخته‌‌گری، کوره‌های صنعتی، عملیات حرارتی و صنایع وابسته در معرض دید عموم می‌‌گذارند.

این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی در منطقه خاورمیانه در زمینه آهن و فولاد، ریخته‌‌گری، قالب‌‌سازی، آهنگری، ماشین‌کاری، فلزات غیرآهنی، معدن و صنایع معدنی، نسوزها و سرامیک‌‌های صنعتی، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی و پروژه‌های صنعت و معدن محسوب می‌شود.

هر کدام از بخش‌های نمایشگاه زیرگروه‌های متنوعی دارند، به‌طوری که در بخش آهن و فولاد، شرکت‌‌های فعال در زمینه مواد اولیه و مواد معدنی، فولاد خام و آلیاژهای آهن، فناوری‌‌های ساخت فولاد، تجهیزات و ماشین‌آلات و انواع محصولات فولادی حضور دارند. بخش ریخته‌‌گری به زیر‌گروه‌های انواع روش‌های ریخته‌‌گری، قالب‌‌سازی و انواع قالب‌‌ها، آهنگری و فورج، انواع کوره‌های صنعتی، ماشین‌‌کاری و دریلینگ، آبکاری و پوشش، جوشکاری و تجهیزات جوش و انواع روش‌های برشکاری تقسیم می‌شود. در بخش فلزات غیرآهنی نیز شرکت‌‌های فعال آلومینیوم، مس و فلزات گران‌بها مثل طلا، نقره، پلاتین، تیتانیوم، اکتشاف و استخراج فلزات غیرآهنی، تولید محصولات فلزی و ماشین‌آلات و تجهیزات فعالیت می‌کنند. برپایه این گزارش، مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، انواع زغال سنگ و کک، مشاوره و ژئوتکنیک، اکتشاف حفاری و استخراج، انواع تجهیزات معدنی، ماشین‌آلات سنگین و پیمانکاری معادن زیر‌بخش‌های معدن و صنایع معدنی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و بخش نسوزها و سرامیک‌‌های صنعتی نیز به نسوزهای شکل‌‌دار، نسوزهای بی‌‌شکل، مواد اولیه صنعتی، عایق‌‌ها و مواد الیافی، سرامیک صنعتی و قطعات و تجهیزات نسوز تقسیم می‌شود. نمایشگاه متافو از ۹ تا ۱۲ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر و با رعایت همه پروتکل‌‌های بهداشتی از ساعت ۸‌تا۱۵ پذیرای بازدید‌کنندگان خواهد بود.