به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، از اهداف این تفاهم‌‌نامه می‌توان به همکاری جهت تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی کاربردی و احداث واحد نیمه صنعتی برای تولید فولاد سبز، از جمله همکاری در تدوین فراخوان‌‌ها، داوری، انتخاب پژوهشگر، نظارت بر گزارش‌های دریافتی پروژه‌ها و همکاری درباره احداث پایلوت نیمه صنعتی فولاد سبز اشاره کرد. این تفاهم‌‌نامه در ۱۰ ماده  به امضا رسیده و مدت اجرای آن ۲۴ ماه است.

در آیین امضای این تفاهم‌‌نامه‌ها وجیه‌‌الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مدیران عامل شرکت‌‌های نام‌برده حضور داشتند.

کارنامه درخشان فولاد خوزستان در حفظ محیط زیست

مدیرعامل فولاد خوزستان درباره این تفاهم‌نامه گفت: توجه به محیط‌‌ زیست یکی از مولفه‌های مهم تولید و توسعه پایدار است و شرکت فولاد خوزستان در جهت حفظ و بهبود محیط زیست تاکنون ۱۴٠٠ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محیط زیستی تخصیص داده است.

امین ابراهیمی گفت: شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته پنج پروژه زیست‌‌محیطی با هزینه افزون بر ۹۵۱ میلیارد ریال را تکمیل کرده است. محوطه‌‌سازی اسکرین هفت، اجرای شبکه پاکسازی واحدهای گندله‌‌سازی شماره ۱و۲، نصب غبارگیر ۲۰-۰۴ در واحد مواد‌‌رسانی، تامین دو دستگاه ماشین زنبیل‌‌کش در بخش فولادسازی و نصب سیستم مه‌‌پاش در خروجی مخزن روزانه‌‌ و تاورهای ۱و۲ واحد احیای شماره۲، پنج پروژه‌‌ای بودند که با هدف کاهش انتشار غبار و حفظ محیط زیست در فولاد خوزستان به اجرا درآمدند.

ابراهیمی بیان کرد: علاوه بر پروژهای اتمام‌یافته شرکت فولادخوزستان در حال حاضر ۲۴ پروژه زیست‌‌محیطی دیگر با هزینه افزون بر ۱۲۳۰ میلیارد تومان در دست اجرا هستند که از این تعداد ۱۲ پروژه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شوند.

وی گفت: طرح توسعه فضای سبز ۲۴ هکتاری در محدوده ضلع شرقی منازل سازمانی نیز در دست اقدام بوده که تا پایان سال گذشته ۲۱ هکتار آن به همراه احداث شبکه آبیاری قطره‌‌ای تکمیل شد. با منظور داشتن این پروژه، در حال حاضر مساحت کل فضای سبز فولاد خوزستان افزون بر ۵۲۱ هکتار است که این میزان پنج برابر الزامات قانونی شرکت است.