به نقل از کوین گیپ، بوترین که برای اولین بار به ترکیه سفر کرده بود، درباره فضای کریپتو در این کشور و آینده و تاثیر آن بر جهان بیان داشت که بر اساس داده‌های موجود، ترکیه یکی از بزرگ‌ترین مراکز صنعت کریپتو محسوب می‌شود. علاوه بر این، او تاکید کرد در پلتفرم اکس (توییتر سابق) نظرات زیادی از مخاطبان ترکیه‌ای دریافت می‌کند.

بوترین با توجه به نقشه راه اتریوم اظهار کرد تغییرات سال۲۰۲۳ نشان داد که باید رویکرد مثبتی نسبت به تمرکزگرایی بخش استیکینگ داشته باشیم. وی تاکید کرد برای ایجاد تغییرات سالم در استخرهای ماینینگ و استخرهای استیکینگ، بخش استیکینگ اتریوم باید دوباره طراحی شود. به نظر او پرداختن به چنین مسائلی به بهبود غیرمتمرکزسازی هم کمک می‌کند. با این حال، چالش بزرگ شبکه اتریوم این است که در دسترس بودن داده‌ها به‌صورت آفچین کندتر شده اما تقاضا کوتاه‌مدت و میان‌مدت آن افزایش یافته است. بوترین با توجه به به‌روزرسانی ۴۸۴۴ -EIP اتریوم که تحت عنوان دنک شاردینگ (Danksharding) هم شناخته می‌شود، اعلام کرد بعد از این ارتقا فضای داده‌ به ۱۶مگابایت در هر اسلات (Slot) می‌رسد. هر اسلات به واحد زمان در بلاک‌چین اتریوم اشاره دارد. بعد از انجام این به‌روزرسانی تنها کار سختی که باید انجام شود، تنظیم پارامترها و جنبه‌های مختلف آن است. بوترین علاوه بر این خاطرنشان کرد می‌توان با استفاده از یک سیستم رای‌گیری نیاز به هارد فورک را از بین برد. به‌روزرسانی Dencun در اوایل سال۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

حامیان کاردانو بوترین را مسخره می‌کنند

به محض اینکه بوترین در صحبت‌هایش از UTXOها تعریف کرد، طرفداران کاردانو به تمسخر او در شبکه اجتماعی اکس پرداختند. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار کاردانو، با اشاره به صحبت‌های بوترین و با طنزی کنایه‌آمیز اعلام کرد: «اتریوم۳ همه چیز را حل خواهد کرد.» اتریوم از یک مدل مبتنی بر حساب استفاده می‌کند؛ اما شبکه‌هایی مثل شبکه بیت‌کوین و کاردانو از UTXOها (خروجی تراکنش‌های خرج‌نشده مبتنی بر بلاک‌چین) استفاده می‌کنند.  بعد از اینکه بوترین رویکرد UTXO را تحسین کرد، طرفداران کاردانو نتوانستند جلوی خود را بگیرند و اظهار کردند که کاردانو تمام کارهای خود را به درستی انجام می‌دهد.

علاوه بر این، هاسکینسون هم در پاسخ به نظر یکی از کاربران تاکید کرد کاردانو هرگز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای علمی توسط بوترین یا تیم اتریوم مورد تحسین قرار نخواهد گرفت.  او اظهار کرد بوترین در حال کشف مجدد چیزی است که کاردانو به مدت یک دهه روی آن کار کرده است؛ ولی هرگز به رسمیت شناخته نمی‌شود.