به نقل از دبلاک، بازار NFT اوپن سی اعلام کرده است که دیگر از NFTهای ساخته‌شده در BNB Smart Chain یا «BSC» پشتیبانی نخواهد کرد. این پلتفرم در توییتر گفته است: در سال قبل و بعد از اینکه متوجه اشتیاق موجود در اکوسیستم NFTها شدیم، زنجیره‌های مختلفی مثل BNB Smart Chain را به اکوسیستم خود اضافه کردیم. باوجوداین، با تکامل فضایمان نیاز داریم منابع خود را با امیدوارکننده‌ترین تلاش‌ها همگام کنیم.ما به این نتیجه رسیده‌ایم که هزینه پشتیبانی از BSC بیشتر از آثار مثبت آن است. از امروز، دیگر نمی‌توانید مجموعه‌های جدیدی را روی BSC ایجاد کنید یا پیشنهادهای جدیدی را برای NFTهای موجود در آن ثبت کنید.

با این حال، همچنان می‌توانید به مشاهده، کشف و انتقال NFTهای موجود در BSC ادامه دهید. اوپن سی در حال حاضر از شبکه‌های آربیتروم (Arbitrum)، آوالانچ (Avalanche)، بی‌ان‌بی چین (BNB Chain)، بیس (Base)، اتریوم (Ethereum)، کلایتون (Klaytn)، آپتیمیزم (Optimism)، پالیگان (Polygon)، سولانا (Solana) و زورا (Zora) پشتیبانی می‌کند. بی‌ان‌بی اسمارت‌چین که قبلا تحت عنوان بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) شناخته می‌شد، بلاک‌چین لایه اولی است که توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس راه‌اندازی شده است.

اعتراض یوگا لبز به رویکرد جدید اوپن‌سی

به نقل از دبلاک، پلتفرم OpenSea در هفته گذشته اعلام کرد که از ۳۱اوت (۹ شهریور) حق امتیاز سازندگان مجموعه NFTها را اختیاری می‌کند. این پلتفرم اعلام کرده است که ابزار «Operator Filter» هم قرار است غیرفعال شود؛ اما حق امتیاز مجموعه ‌NFTهایی که تا تاریخ مذکور از OpenSea Operator Filter استفاده می‌کردند، پرداخت می‌شود. اوپن‌سی در این‌باره گفته است: ما Operator Filter را در نوامبر۲۰۲۲ راه‌اندازی کردیم: ابزاری که به سازندگان NFTها اجازه می‌دهد فروش مجدد توکن‌های خود در بازارهای وب۳ را کنترل کنند و حق امتیاز خود را دریافت کنند. هدف از ارائه این ابزار این بود که سازندگان NFTها کنترل بیشتری بر کسب‌وکار وب۳ خود داشته باشند؛ اما این رویکرد به تقاضای همه افراد نیاز داشت که تاکنون به آن دست نیافته است.

باوجوداین، گزارش‌های دبلاک نشان می‌دهد که پس از انتشار خبر مذکور یوگا لبز اعلام کرده است دیگر با اوپن سی همکاری نخواهد کرد. دانیل الگره (Daniel Alegre)، مدیرعامل یوگا لبز، در این‌باره گفته است: در یوگا لبز ما متعهد هستیم به تقویت اکوسیستمی کمک کنیم که در آن محتوای جدید و نوآورانه ایجاد می‌شود و سازندگان در ازای کار خود پاداش دریافت می‌کنند. با توجه به اطلاعیه اوپن‌سی مبنی بر تعطیل شدن OpenSea Operator Filter و پرداخت حق امتیاز سازندگان تا فوریه۲۰۲۴ (بهمن۱۴۰۲)، یوگا لبز عدم پشتیبانی از پروتکل SeaPort اوپن‌سی را برای همه قراردادهای قابل ارتقا و هر مجموعه جدید آغاز خواهد کرد. هدف ما این است که در کنار اوپن‌سی تا فوریه۲۰۲۴ (بهمن۱۴۰۲) این تصمیم را تکمیل کنیم. NFTها به همان اندازه که درباره مالکیت کاربران هستند، به توانمندسازی خالقان آنها هم ربط دارند. یوگا لبز به محافظت از حق امتیاز سازندگان NFTها باور دارد تا آنها هم بتوانند به درستی در ازای کارشان پاداش بگیرند.