به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی با اعلام این خبر افزود: صنعت بیمه به لحاظ تنوع محصولات از ظرفیت‌های کم نظیری برخوردار است که آشنایی هر‌چه بیشتر مردم از ابعاد گوناگون این صنعت می‌تواند ضریب امنیت، اعتماد و اطمینان را در کشور بالا ببرد. سلیمانی اقبال زیاد مردم به بازارهای موازی نظیر مسکن، ارز، طلا و بورس را از جمله عوامل توسعه‌نیافتگی رشته بیمه‌های زندگی ارزیابی کرد و گفت: فعالیت گسترده صندوق‌های بازنشستگی اجباری نظیر تا‌مین‌اجتماعی و همچنین صندوق‌های کشوری و لشکری احساس نیاز مردم به تهیه بیمه‌نامه‌های زندگی را کاهش داده که با توجه به ماهیت متفاوت این دو عرصه، فرهنگ‌سازی در این خصوص یک ضرورت آشکار است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته نهادی به نام صندوق‌های اجباری وجود ندارد و به همین خاطر مردم آن کشورها تلاش می‌کنند با تهیه بیمه‌نامه‌های مختلف زندگی، امنیت مالی و اطمینان خاطر آتیه خود را تضمین کنند.

متولی ارشد نهاد ناظر صنعت بیمه با اشاره به این مطلب که فضای کسب و کار در صنعت بیمه از وسعت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: فعالیت بیش از ۸۰ هزار نمایندگی در سطح کشور حکایت از اهمیت موضوع صنعت بیمه دارد و خوشبختانه زمینه مناسبی فراهم شده که نمایندگی‌های کوشا و فعال بدون استفاده از هرگونه رانت به کسب درآمد در این عرصه بپردازند. او توسعه بیمه‌های اختیاری را در گرو افزایش قدرت خرید مردم و همچنین فرهنگ‌سازی بیمه‌ای و حضور فعال‌تر رسانه‌ها در عرصه  معرفی محصولات بیمه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ سازی بیمه تلاش‌های موثر و قابل قبولی صورت‌ گرفته اما هنوز برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌های اختیاری به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی نیاز داریم.