نیازمند کارخانه داخلی تولید زینک هستیم

این کارخانه به عظمت کارخانه خودروسازی است؛ بنابراین می‌تواند برای کشور در حوزه اشتغال، تولید و خودکفایی؛ همچنین صادرات مفید و باارزش باشد. مجتبی معراج‌محمدی، رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین تهران با تاکید بر ضرورت تاسیس کارخانه تولید زینک در راستای ایجاد و رونق تولید بیان کرد: خرید تکنولوژی دستگاه‌ها و تمام عوامل تولید زینک از توان افراد معمولی خارج است؛ بنابراین دولت می‌تواند در این زمینه با پرداخت وام‌های کم‌بهره و ارز دولتی موجب ایجاد کارخانه زینک در کشور شود. اکنون چاپ دیجیتال در تمام دنیا رواج پیدا کرده اما چاپ دیجیتال در کنار چاپ افست می‌توانند صنعت چاپ را در کشور دگرگون کنند.

معراج‌محمدی با تاکید بر اینکه ایجاد کارخانه در تمام حوزه‌ها در تولید و اشتغال‌زایی بسیار موثر است ادامه داد: دولت می‌تواند در راستای تحقق پیام رهبری، برای ایجاد کارخانه‌های زینک در کشور اقدام کند. در ۱۵ سال اخیر بارها این موضوع را به تمام دست‌اندرکاران و مسوولان گزارش کرده‌ام، امیدوارم با تلاش تمام دلسوختگان این مشکل نیز برطرف شود.

او در ادامه با تاکید بر شرایط سخت اقتصادی صنف لیتوگراف بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا صنف لیتوگراف به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و از ۱۰۰ درصد اعضای فعال در این صنف ۷۰ درصد نیمه تعطیل شدند و تنها با ۳۰ درصد مشغول فعالیت هستند. از سازمان امور مالیاتی که خود شاهد این اتفاقات است و کاملا به میزان درآمد این صنف واقف است انتظار می‌رود با ایجاد شرایط مثبت برای صنوف زیان‌ده، آنها را جزو مشاغل ویژه قلمداد کرده و برای ایشان معافیت مالیاتی برقرار کند.

معراج محمدی با تاکید بر اهمیت رسته مهر در این اتحادیه بیان کرد: مهر نشان‌دهنده اعتبار افراد روی هرگونه نامه، نوشته، سربرگ، دستور یا... است. تصویر امنیتی که مهر روی اوراق ایجاد می‌کند می‌تواند آن نوشته را دارای اعتبار بی‌بدیل کند؛ اما متاسفانه این رسته مهم درحال‌حاضر در شهرهای کوچک‌تر یا مناطق دورتر از تهران بدون اینکه زیرنظر اتحادیه آگاه آن باشد زیر نظر اتحادیه‌هایی پروانه کسب می‌گیرد که هیچ‌گونه اطلاعات و آگاهی در رابطه با مهر ندارند.

او به اهمیت استانی شدن اتحادیه مذکور اشاره کرده و افزود: بارها در رابطه با استانی شدن اتحادیه به مسوولان بالادستی نامه‌نگاری کردم اما تا به امروز نتیجه مثبتی دریافت نکرده‌ایم. به یاد داشته باشیم که هرگز هیچ اتحادیه‌ای نمی‌تواند بدون تخصص برای یک رشته صنفی دیگر، پروانه کسب صادر کند؛ اما این اتفاق در اطراف تهران رخ می‌دهد. افرادی که می‌توانند این رشته کاری را داشته باشند باید زیر نظر اتحادیه آگاه فعالیت و پروانه خود را دریافت کنند. مهر از جمله بسته‌های مهم امنیتی و حیاتی اتحادیه لیتوگراف، پلاک و چاپ اسکرین و کلیشه است.