علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار سهام، با نصب اپلیکیشن ۷۲۴ به سادگی این فرصت را به دست می‌آوردند که در راستای طرح جدید وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت، با سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران در رشد و شکوفایی آنها سهیم باشند.

مطابق این طرح، متقاضیان حقیقی برای خرید ETF نیاز به حضور فیزیکی  ندارند و برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، می‌توانند در هر ساعت و در هر مکان تنها با انتخاب گزینه «عرضه سهام دولت ۲» در اپلیکیشن ۷۲۴ و وارد کردن کد ملی با احتساب ۲۰ درصد تخفیف ارائه شده بدون نیاز به کد بورسی تا سقف ۵۰میلیون ریال در سهام دولتی پالایشی یکم سرمایه‌گذاری کنند. با این روش دسترسی مردم به بازار سرمایه ساده‌تر می‌شود و مردم به‌خوبی در جریان رشد و نوسانات مثبت سرمایه‌گذاری در صنایع درآمدزای دولتی قرار می‌گیرند، با شرایط فراهم شده، رویارویی با تاثیرات مثبت این سرمایه‌گذاری به ایرانیان کمک می‌کند تا در رشد بازار شریک و از سودهای آن بهره‌مند شوند.

البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند؛ که سرمایه‌گذارانی که در ETF اول سقف خرید خود را تکمیل کرده باشند در ETF دوم  امکان سرمایه‌گذاری تا سقف ۳۰ میلیون ریال را دارند.

بنابر اعلام داوود رزاقی، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم، این پذیره‌نویسی که از  ۵ شهریورماه آغاز شده برای اتباع ایرانی و بدون محدودیت سنی تا پایان روز ۱۹ شهریور ماه ادامه دارد.