به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌الله صیدی در این نشست که با حضور دکتر خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، روسای بیمارستان‌ها، بخش‌ها، معاونان، استادان و متخصصان کادر بهداشتی و درمانی این بیمارستان برگزار شد، روز پزشک را به پزشکان، پرستاران و همه اعضای کادر درمان کشور و به‌ویژه کادر درمانی بیمارستان امام‌خمینی(ره) تبریک گفت. صیدی با اشاره به توانایی، دانش و تخصص پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمانی کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته جهان تاکید کرد: با وجود زیرساخت‌های بزرگ اقتصادی، درمانی، صنعتی و نهادهای عمومی ریشه‌دار، ایران چیزی کم از دنیا ندارد و امروز به برکت تلاش کادر درمان تحصیل ‌کرده و فداکار، از بسیاری از کشورهای مدعی همچون آمریکا، در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا جلوتر هستیم و کادر درمانی کشور با مدیریت موفق صورت‌گرفته، از این آزمون دشوار سربلند بیرون آمده است. وی در این نشست که با عنوان «آیین پاسداشت مدافعان سلامت و روز پزشک» برگزار شد، از پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ معادل ۲ درصد کمتر از نرخ سایر تسهیلات و دوره بازپرداخت طولانی‌تر به پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشور خبر داد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: این تسهیلات بدون نیاز به تضامین معمول و تنها با معرفی بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی قابل پرداخت است. نرخ آن ۱۶ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۶۰ ماهه خواهد بود که برای تسهیل و تمرکز بیشتر پرداخت این تسهیلات، یک شعبه بانک صادرات ایران به این امر اختصاص خواهد یافت. مدیر مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) نیز با قدردانی از بانک صادرات ایران گفت: این همراهی و همدلی قطعا نقش مهمی در کاهش مشکلات و رفع دغدغه‌های کادر زحمت‌کش درمان دارد. خسرو صادق‌نیت با ارائه گزارشی از روند مبارزه با بیماری کرونا و وجود واحد‌های درمانی متعدد در این مجتمع گفت: مجتمع بیمارستانی امام‌خمینی‌(ره) با دارا بودن پرسنل متخصص و شناخته‌شده در سطح کشور و جهان، مرکز تمامی تخصص‌های پزشکی و پیوند اعضا است و خوشبختانه در مبارزه با کرونا نیز کمترین آمار مرگ و میر بیماران و پرسنل را داشته است.

مدت بازپرداخت این تسهیلات که بدون لحاظ کردن شرط معدل حساب متقاضی پرداخت می‌شود، حداکثر ٦٠ ماهه بوده و کادر درمانی کشور می‌توانند در صورت تمایل و اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، از ضمانت آنها برای دریافت این تسهیلات استفاده کنند.