روند قیمت طلا پرتلاطم بوده اما در نتیجه شیوع بیماری کووید- ۱۹ افزایشی مانده است. برخی از کارشناسان با بیان اینکه همچنان به افزایش قیمت طلا خوش‌بین هستند، اظهار کردند اگرچه به نظر می‌رسد بازارهای سهام ثبات پیدا کرده‌اند، اما همچنان بر این باورم که با توجه به میزان پولی که در سیستم بانکی جهانی تزریق می شود و نرخ‌های بهره بسیار اندک، طلا می‌تواند تا مرز ۱۸۵۰ دلار در هر اونس صعود کند.

کیتکونیوز نظرسنجی هفتگی طلا را به دلیل تعطیلات روز جمعه یک روز زودتر منتشر کرد. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که همگی آنها به افزایش قیمت طلا رای دادند. این دیدگاه وال استریت منطبق با وضعیت بازار است که نشان می‌دهد فضا به نفع افزایش قیمت طلا مانده است.

بانک استاندارد چارترد گزارش کرده که موجودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون ۴۰ تن افزایش یافته و به رکورد ۳۲۵۵ تن رسیده است. در این بین، ۱۱۷۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۸۲۱ نفر معادل ۷۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۲ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌‌بینی کردند و ۱۲۹ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته ۹۲ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۶۷ درصد سرمایه‌گذاران خرد نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش بین بودند. بهای معاملات آتی طلای بازار نیویورک روز پنج‌شنبه با ۳/ ۱ درصد افزایش، در ۱۷۰۶ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۵درصد افزایش نشان داد.