تحلیلگران بانک CIBC پیش بینی خود از قیمت طلا و نقره در سه ماهه چهارم امسال و تا سال ۲۰۲۱ را مورد بازنگری قرار دادند و اعلام کردند نشانه‌های فضای مساعد برای طلا در اواخر سال گذشته ظاهر شد و در طول سال ۲۰۱۹ این روند ادامه پیدا کرد. این بانک انتظار دارد کندی رشد اقتصاد جهانی، موضع سیاست پولی تسهیلی بانک مرکزی آمریکا و نرخهای بهره پایین دو درصد، از تقاضا برای طلا پشتیبانی کند و باعث شود رابطه معکوس میان طلا و دلار آمریکا گسسته شود.

بر اساس پیش بینی بانک CIBC، میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماهه چهارم امسال ۱۵۰۰ دلار خواهد بود که بالاتر از پیش بینی قبلی ۱۴۲۵ دلار است. تحلیلگران این بانک همچنین قیمت هر اونس طلا در سال میلادی آینده و سال ۲۰۲۱ را حدود ۱۶۰۰ دلار برآورد کردند که بالاتر از پیش‌بینی قبلی ۱۵۰۰ دلار است. بانک CIBC پیش‌بینی قیمت بلندمدت خود را همچنان ۱۴۰۰ دلار حفظ کرد.

این بانک همچنین قیمت هر اونس نقره در سه ماهه چهارم امسال را ۱۸ دلار برآورد کرد که بالاتر از پیش بینی قبلی ۱۶ دلار و ۲۵ سنت است. تحلیلگران بانک CIBC قیمت هر اونس نقره در دو سال آینده را حدود ۱۹ دلار پیش بینی کردند که بالاتر از برآورد قبلی ۱۶ دلار و ۵۰ سنت برای سال ۲۰۲۰ و ۱۷ دلار برای سال ۲۰۲۱ است.

هر اونس طلا برای تحویل فوری آخرین بار ۱۴۹۵ دلار و هر اونس نقره ۱۷ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، این پیش بینی در حالی منتشر شده که طلا از جریان تقاضا برای دارایی امن سود می برد. آخرین آمار اقتصادی نه چندان مطلوب آمریکا باعث شده سرمایه گذاران به بازار این فلز سرازیر شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.