به گزارش «ایبنا» به نقل از راشاتودی، گزارش سالانه موسسه مشاوره‌ای «متالز فوکس» حاکی از آن است که افزایش مصرف طلا از سوی جواهرسازان انتظار جهش تقاضا برای طلا را به بالاترین سطح خود در ۴ سال اخیر رسانده است.این شرکت مشاوره‌ای فلزات گرانبها اعلام کرد انتظار می‌رود مصرف جهانی طلا در سال‌جاری میلادی به ۴ هزار و ۳۷۰ تن افزایش پیدا کند که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد محسوب می‌شود.میزان مصرف طلای جهانی در سال گذشته میلادی ۴ هزار و ۳۶۴ تن پیش‌بینی شده بود. برآورد می‌شود عرضه جهانی طلا یک روند افزایشی متعادلی را در سال‌جاری میلادی داشته باشد و با یک درصد رشد به ۴ هزار و ۷۰۷ تن برسد.

افزایش تولید طلا در غرب آفریقا، کانادا و روسیه میزان کاهش تولید طلا در جنوب آفریقا، چین و اندونزی را جبران خواهد کرد. پیش‌بینی مصرف طلا برای جواهرسازی در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۳ درصد افزایش ۲ هزار و ۳۵۱ تن است که حکایت از افزایش ۷ درصدی مصرف طلا در هند و رشد ۳ درصدی در چین دارد. پیش‌بینی می‌شود هند و چین به‌عنوان ۲ مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان تقاضای پایین در خاورمیانه را جبران کنند.بر اساس گزارش موسسه مشاوره‌ای «متالز فوکس» خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان در سال گذشته میلادی با رشد ۷۵ درصدی روبه‌رو شد که در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۹ درصد کاهش به ۶۰۰ تن خواهد رسید؛ ضمن اینکه تقاضا برای سرمایه‌گذاری فیزیکی طلا هم تقریبا بدون تغییر یک هزار و ۸۲ تن خواهد بود.

سال‌جاری میلادی به لحاظ قیمت طلا در مقایسه با سال گذشته میلادی از چالش کمتری برخوردار خواهد بود. قیمت اونس طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۳ درصد افزایش به‌طور متوسط در حدود یک هزار و ۳۱۰ دلار خواهد بود. قیمت منطقه‌ای طلا در حال حاضر تقریبا یک‌هزار و ۲۹۳ دلار در هر اونس معامله می‌شود.بر پایه این گزارش، افزایش قیمت جهانی طلا به‌دنبال یکسری حوادث از جمله بلاتکلیفی اقتصادی و سیاسی و نیز پایان برنامه فدرال رزرو برای بالا بردن نرخ بهره روند صعودی به خود می‌گیرد؛ درحالی‌که تقویت دلار آمریکا می‌تواند تقاضای خرید طلا را برای خریدارانی که دارای ارزهای دیگر هستند، به‌دنبال گران‌تر شدن طلا کاهش دهد.