محمد علیپور یزدی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران از واکنش دیرهنگام شرکت‌های بیمه به حضور استارت‌آپ‌ها دربازار انتقاد کرد والبته علیپور به صراحت گفت: استارت‌آپ‌ها هم برای از بین بردن فاصله بین خود و شرکت‌های بیمه تلاش نکردند. علیپور بر تجربه خوب دنیا از فعالیت استارت‌آپ‌ها تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد: در ایران هم با تلاش و برنامه درست این فعالیت‌ها به ثمر بنشیند.

پس ازسخنان دو مسوول بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران مدیران عامل شرکت‌های بیمه انتظارات خود را از دنیای استارت‌آپ‌ها مطرح کردند.امین شیرکانی، مدیرعامل بیمه سینا ابتدا خواستار توسعه دانش‌ آی‌تی در شرکت‌های بیمه همزمان با پیشرفت استارت‌آپ‌ها شد و اینکه شرکت‌های بیمه خدمات بهتری را از استارت‌آپ‌ها انتظار دارند و فعالیت‌هایشان باید از یکدیگر متمایز باشد.

احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان هرچند تاکید کرد حضور استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه موجب رشد طبیعی فروش بیمه زندگی و بیمه‌های غیر‌زندگی شد، اما اعلام کرد رشد فروش استارت‌آپی درمقایسه با کشورهای در حال توسعه هنوز ضریب نفوذ پایینی دارد. ضرابیه با اشاره به گران تمام شدن هزینه‌های بیمه‌گری خواستار کنترل این هزینه‌ها درصنعت بیمه شد.

مدیرعامل بیمه سامان ارزش واقعی برای مشتری بیمه را خسارت عنوان کرد و گفت: خسارات باید دقیق و در کمترین زمان ممکن پرداخت شود و با حذف فاصله بین استارت‌آپ و صنعت بیمه در جهت مدل کسب‌و‌کار جدید هوشمندانه سرمایه‌گذاری شود. ضرابیه بر ارائه خدمات در شأن مشتریان توسط استارت‌آپ‌ها تاکید کرد.اما مجید بختیاری، مدیرعامل بیمه رازی از اینکه هنوز اهالی صنعت بیمه و استارت‌آپ‌ها درک متقابلی از یکدیگر ندارند و به زبان هم آشنا نیستند، ابراز نگرانی کرد.  بختیاری مشکل اصلی را نبود قوانین و مقررات متناسب با استارت‌آپ‌ها دانست و از اینکه فعالیت آنها منسجم نیست انتقاد کرد. بختیاری به قیمت تمام شده خدمات بیمه‌ای با بهره‌مندی از ‌آی‌تی اشاره کرد و با توجه به کاهش هزینه‌ها، خواستار سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در حوزه استارت‌آپ‌ها شد.

کامبیز پیکارجو، قائم‌مقام بیمه آرمان درباره دنیای امروز و اهمیت کیفیت، طول عمر و سرعت تغییرپذیری داده‌ها گفت: وقتی وارد دنیای دیجیتال ومنطقه فناوری اقتصادی می‌شویم، مزیت‌های رقابتی تغییر می‌کند و سرعت، بزرگی، وسعت شفافیت و دموکراتیک شدن داده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.پیکارجو بر نداشتن بلوغ کافی استارت‌آپ‌ها تاکید کرد و گفت: اما استارت‌آپ‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی، «بیگ دیتاها و بلاک‌چین‌ها» برای پیشرفت خود استفاده کنند؛ درحالی‌که به علت عدم‌شناخت کافی از بلاک‌چین‌ها دربرابر این پدیده نوظهور مقاومت می‌شود.

یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با تایید سرعت پیشرفت فعالیت استارت‌آپ‌ها در زمینه بیمه گفت: اما حقیقت این است که تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. مظلومی با بیان اینکه صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت مواردی است که توسط استارت‌آپ‌ها انجام می‌شود از احتمال مقاومت کانال‌های سنتی صنعت بیمه در مقابل استارت‌آپ‌ها خبر داد.  مظلومی گفت: هرچند ارتباط آنلاین بین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات در لحظه یک نیاز است، اما هنوز این اتفاق به‌صورت کامل محقق نشده است.