پرویزیان افزود: دادن اعتبار به مصرف‌کنندگان می‌تواند هزینه تامین مالی را از بخش تولید به مصرف منتقل کند و در شرایط کنونی برای نظام بانکی هم آثار مثبتی خواهد داشت. به گفته وی تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد بازگشت تسهیلات خرد نسبت به تسهیلات کلان همیشه بهتر بوده و ضریب بازگشت منابع در این نوع تسهیلات بسیار بالا است. مدیرعامل بانک پارسیان وصول مطالبات کلان را بسیار سخت توصیف کرد و افزود: به همین دلیل این بانک در سال ۹۷ با تغییر رویکرد در سیاست‌های اعتباری خود تلاش خواهد کرد تا بخش عمده‌ای از اعتبارات خود را به تسهیلات خرد اختصاص دهد.

وی توسعه کارت‌های اعتباری در بانک پارسیان را برای تحقق این امر یکی از سیاست‌های جدی دانست و افزود: با این رویکرد جدید، کارآیی منابع افزایش خواهد یافت و تخصیص بهینه منابع نیز بهتر صورت خواهد گرفت.پرویزیان خاطرنشان کرد: در دوره‌ای حجم مطالبات معوق بانک پارسیان با توجه به سیاست پرداخت تسهیلات کلان افزایش یافته اما با تلاش همکاران و اتخاذ سیاست‌های جدید، این مطالبات معوق رو به کاهش است. وی میزان وصولی‌های مطالبات معوق در سال گذشته را در بانک پارسیان رقم ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: البته همه این وصولی‌ها به‌صورت نقد نیست و بخشی از آن دارایی‌های غیرنقد است.به گفته وی، ستاد خاصی در بانک پارسیان تشکیل شده که با اختیاراتی که از مجمع بانک گرفته شده اقدامات مناسبی را در جهت تعیین تکلیف مطالبات عمده انجام داده است که در ترازنامه بانک منعکس خواهد شد. مدیرعامل بانک پارسیان در پاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» در مورد دلایل طولانی‌شدن گشایش نماد بانک در بورس گفت: این موضوع به تغییر رویه گزارشگری مالی که با عنوان IFRS نامیده می‌شود مربوط می‌شود و دامنگیر کل نظام بانکی کشور بوده است.

به گفته وی، اختلاف‌نظرهایی در این مورد بین نهادهای نظارتی و سیاست‌گذار به وجود آمده بود که خوشبختانه رفع شده است. پرویزیان با توجه به افزایش سرمایه بانک پارسیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت کفایت سرمایه در این بانک بیشتر از ۸ است و اگرچه باید تا ۱۲ افزایش یابد، اما در شرایط فعلی بانک‌های کشور، نسبت مناسبی است. مدیرعامل بانک پارسیان یکی از عملکردهای موفق این بانک را ساماندهی دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج دانست و افزود: این موسسه بزرگ‌ترین موسسه غیرمجاز کشور بود که ما به خوبی وضعیت سپرده‌گذاران آن را تعیین تکلیف کردیم.پرویزیان بخشی از مشکل بانک‌ها را تعیین نرخ دستوری سود سپرده‌ها دانست و گفت: خوشبختانه بانک مرکزی پذیرفته که تفاوت نرخ ۱۵ درصد تا ۲۰ درصد سود سپرده‌ها را جبران کند و ما منتظر اقدام بانک مرکزی در این زمینه هستیم.به گفته وی در حال حاضر نرخ سود بین بانکی هم بین ۱۸ تا ۱۹‌درصد است که همین امر موجب می‌شود تا عطش بانک‌ها برای دریافت سپرده با نرخ‌های بالا در بازار پول کاهش یابد.

پرویزیان میزان جابه‌جایی منابع از کوتاه‌مدت به بلندمدت را در پی افزایش نرخ سود سپرده‌ها رقم ۲۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. مدیرعامل بانک پارسیان در پاسخ به این پرسش «دنیای‌اقتصاد» که علت افزایش بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی چیست، گفت: یکی از علت‌های افزایش بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی محول شدن مسوولیت ساماندهی موسسات غیرمجاز اعتباری است که این بانک‌ها ناچار شده‌اند تا برای تعیین تکلیف بدهی‌های این موسسات از خطوط اعتباری بانک مرکزی استفاده کنند. به گفته وی بخشی از این مشکل هم به عدم تعادل منابع و مصارف کل در نظام بانکی بازمی‌گردد که ناشی از شرایط خاص اقتصادی کشور است.

پرویزیان استراتژی کلی بانک پارسیان را در افزایش شعبه، احترام به مردم و ارائه خدمات به جامعه دانست و افزود: این بانک در نظر دارد تعداد شعب خود را به ۴۵۰ تا ۵۰۰ شعبه برساند؛ هم‌ اکنون ۳۴۰ شعبه بانک فعالیت دارند. مدیرعامل بانک پارسیان در پایان از رسانه‌ها خواست تا با توجه به شرایط خاص کشور از سیاست‌های ارزی بانک مرکزی حمایت کنند و با نقد سازنده دولت را در جهت ثبات اقتصادی و اجتماعی یاری رسانند. پرویزیان ماموریت اصلی بانک مرکزی را ثبات اقتصادی کشور دانست و افزود: همچنان که وقتی در مورد موسسات اعتباری غیرمجاز اجماع حاصل شد و موفقیت‌های بزرگی به دست آمد در مورد سیاست‌های ارزی نیز می‌توان با اجماع و در عین حال نقدهای سازنده، مشکلات را حل کرد و ثبات اقتصادی کشور را تداوم بخشید.