به گزارش روابط عمومی بانک ملت، براساس این تفاهمنامه که به امضای محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و بهزاد و مهرزاد فردوس از گروه صنعتی ماموت رسید، سطح همکاری‌های متقابل و مراودات بانکی طرفین از طریق ارائه خدمات ویژه بانکی به شرکت و شرکت‌های وابسته به گروه ماموت، افزایش یافت.

بر این اساس، بانک ملت انواع خدمات خرد و خدمات ویژه بانکداری الکترونیک، اعتباری، سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه، کارگزاری و همچنین انواع خدمات ارزی را به گروه صنعتی ماموت ارائه می‌دهد. مدت اعتبار این تفاهمنامه سه سال تعیین شده و با توافق طرفین قابل تمدید است. مدیرعامل بانک ملت در مراسم انعقاد این تفاهمنامه با بیان اینکه فعالیت گروه صنعتی ماموت و ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲ هزار نفر، خیر و برکت برای مدیران این گروه در پی دارد، گفت: مهم عملیاتی کردن شعارها است که خوشبختانه گروه صنعتی ماموت، شعارها را عملیاتی کرده است.

وی با اظهار خرسندی از امضای این تفاهمنامه، افزود: بانک ملت آمادگی دارد تا مجموعه کاملی از خدمات و تسهیلات بانکی را به گروه ماموت ارائه دهد. بیگدلی، ارائه خدمات کارمزدی را باعث کاهش نرخ سود تسهیلات برای مشتریان دانست و گفت: هر چه میزان کارمزد دریافتی از شرکت‌ها بیشتر باشد، دست بانک برای کاهش نرخ سود تسهیلات بازتر خواهد بود.

وی حمایت از مجموعه‌های اقتصادی، تولید و اشتغال را از وظایف اصلی بانک ملت خواند و گفت: بانک ملت به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی، مسوولیت دارد تا با ایجاد سود، رضایت سهامداران خود را نیز جلب کند. بهزاد فردوس، مدیرعامل گروه صنعتی ماموت هم در این نشست با قدردانی از همکاری‌های بانک ملت، گفت: خود را مدیون محبت‌های بانک ملت می‌دانم. حمایت‌های این بانک از گروه صنعتی ماموت، حمایت از اقتصاد کشور و آینده فرزندان این مرز و بوم است. وی با اشاره به فعالیت‌های گروه ماموت در کشورهای مختلف، گفت: ماموت خود را مدیون بانک ملت، مدیران و کارکنانی می‌داند که با زحمات و تلاش‌های شبانه روزی، این شرکت را به جایگاه رفیع کنونی رسانده‌اند. فردوس همچنین از انعقاد قرارداد با خودروسازان بزرگ دنیا از جمله فولکس واگن برای وارد کردن و سپس تولید خودرو با برند این شرکت‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با کمک بانک ملت و اجرای مفاد تفاهمنامه، فعالیت‌های این گروه به صورت چشمگیری توسعه پیدا خواهد کرد. بهمن اسکندری، معاون مدیرعامل بانک ملت در امور بانکداری شرکتی و تجاری و محمدرضا جنگجوی رئیس اداره کل بانکداری شرکتی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های گروه صنعتی ماموت و روند همکاری بانک ملت با این گروه صنعتی ارائه کردند. حسن مقارئی، مدیرعامل شرکت لیزینگ کارآمد نیز در این جلسه اظهار امیدواری کرد که این شرکت (از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ماموت) بتواند با استفاده از تسهیلات بانک ملت، حجم فعالیت‌های خود را توسعه دهد.