تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی اعتقاد دارد که ساخت مسکن می‌تواند رشد اقتصاد را دو برابر کند، همچنین راه‌ رفع مشکل مسکن در کشور ایجاد نهضت مسکن‌سازی است. اصول طرح مذکور همان اصول مسکن مهر است؛ یعنی زمین رایگان، وام ساخت ارزان‌قیمت و به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن.

افشین پروین‌پور، عضو ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی گفته بود: «اشکالات مسکن مهر در این طرح جدید برطرف می‌شود تا تکرار نشود. البته یا وجود اشکالاتی که طرح مسکن مهر داشت همچنان معتقدم نقاط قوت آن خیلی بیشتر از نقاط ضعف بوده است. نظام اجرایی کشور تجربه چنین طرحی را نداشت، در مجموع این طرح نمره قبولی گرفته است، حالا بماند برخی مسوولان سابق با نیت‌های شوم، بخش مسکن و اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشاندند. اما طرح جدید مسکن قوت قلبی برای مردم خواهد بود و در شرایط ناامیدکننده برای فعالان اقتصادی، پیمانکاران، مردم، محرومان و... باید طرح‌های جدیدی جهت به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور اجرا شود. در طرح جدید قرار است طی چهار سال آینده ۴میلیون واحد مسکونی ساخته شود و برای تامین مالی این طرح از منابع بانکی با طراحی یک تیم مالی خیلی قوی اقدام خواهد شد. در تهیه این طرح فرض را بر این گرفته‌ایم که ایران تا ۱۰۰سال دیگر تحریم است و آمریکا ما را تحریم‌ خواهد کرد. این طرح هیچ فشاری به بودجه وارد نمی‌کند و یک ریال از بودجه دولتی در طرح استفاده نمی‌شود. ضمن اینکه تسهیلات تکلیفی هم ندارد و طراحی‌های پیچیده و عالی در این رابطه انجام شده است. یکی از مزیت‌های این طرح آن است که متقاضی هیچ آورده اولیه ای ندارد.»

باتوجه به ابعاد طرح پیش‌بینی شده برای بازار مسکن در دولت سیزدهم، در صفحه امروز باشگاه اقتصاددانان این سوال پیش روی صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی قرار گرفته که آیا اساسا ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی در بازار مسکن ایران و با شرایط موجود اقتصادی امکان‌پذیر است و در صورت تحقق امکان کاهش نوسانات قیمت در این بازار وجود دارد یا خیر؟