اما او اعلام کرده استعفا نخواهد داد و متن پیش‌نویس را ماه آینده در پارلمان مطرح خواهد کرد تا نمایندگان به آن رای دهند. کارشناسان معتقدند احتمال آنکه مجلس عوام به این پیش‌نویس رای مثبت دهد بسیار کم است اما حتی اگر توافقنامه یاد‌شده به تصویب نرسد پایان ماه مارس سال آینده یعنی حدود چهار ماه دیگر، انگلستان از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

متن توافقنامه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که پس از ماه‌ها مذاکره تهیه شده، مورد تایید دولت انگلستان و مقامات اتحادیه اروپاست اما در داخل انگلستان، ایرلند و اسکاتلند بسیاری از سیاستمداران با آن مخالف هستند. زیرا به باور آنها این متن در صورت تصویب شدن در مجلس عوام، محدودیت‌های زیاد برای انگلستان ایجاد خواهد کرد و بر ابهام‌ها خواهد افزود.

خانم می‌در مسیر تهیه این پیش‌نویس بسیار تلاش کرده و با موانع و پیچیدگی‌های زیاد مواجه بوده است. در واقع همه باور دارند که یک برگزیت ایده‌آل نمی‌تواند وجود داشته باشد طوری که همه از آن راضی باشند و رخ دادن آن به نفع همه باشد. اما منتقدان می‌گویند پیش‌نویس کنونی نقاط ضعف زیادی دارد و در آینده تاثیر منفی آن بر اقتصاد انگلستان و اتحادیه اروپا مشاهده خواهد شد.

در مطالب حاضر به ابعاد متن پیش‌نویس برگزیت، تاثیرات منفی جدایی بدون برنامه انگلستان از اتحادیه اروپا، دیدگاه‌های موافقان و مخالفان این جدایی و ابهام‌هایی که در آینده بر اقتصاد و تجارت انگلستان و اتحادیه اروپا تاثیر خواهد گذاشت، اشاره شده است.

احسان آذری‌نیا