حسین پیرموذن با بیان اینکه اردبیل به یک استان کاملا صنعتی تبدیل شده است، افزود: با وجود اینکه در گذشته اردبیل به‌‌‌عنوان استان کشاورزی و حتی استان محروم مطرح بود، امروز با وضعیت خوب و روبه رشدی در صنعت روبه‌رو شده که این رونق و توسعه نتیجه تلاش، همکاری و هماهنگی نمایندگان سه قوه در استان با فعالان بخش خصوصی است.

نایب‌‌‌رئیس اتاق ایران در مراسم کلنگ‌‌‌زنی احداث شهرک صنعتی غیردولتی دهکده سبز نادین و ارگ تریلر ایرانیان که با حضور علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، بیان کرد: بخش خصوصی، تولیدکنندگان، استاندار و آحاد مردم استان اردبیل در صنعتی شدن استان سهم داشته‌‌‌اند و تداوم راه تا اتمام بسیاری از طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای که در استان آغاز شده، مطالبه عموم مردم است.

وی ادامه داد: استان اردبیل سالانه با تولید ۸۵۰‌هزار تن سیب‌‌‌زمینی جزو استان‌‌‌های اول یا دوم کشور در تولید این محصول است و هر سال با ۱۲۰ تا ۱۳۰‌هزار تن تولید مازاد سیب‌‌‌زمینی در استان مواجه هستیم که کشاورزان و مسوولان استان را دچار چالش می‌کند.

پیرموذن ادامه داد: نبود انبارهای سرد و سردخانه‌‌‌های کشاورزی از یک‌‌‌سو و نبود صنایع تبدیلی در استان عامل اصلی مسائل و مشکلات در این حوزه است که با راه‌‌‌اندازی این مجموعه و تکمیل زنجیره کامل صنایع سیب‌‌‌زمینی، تا دوسال آینده مشکل نگهداری ۱۲۰‌هزار تن تولید این محصول در استان به‌‌‌صورت کامل رفع می‌شود. البته پشتیبانی و همراهی مسوولان استانی ضرورت انکارناپذیر تحقق این مهم است.

 افکار و ایده‌‌‌های بزرگ، زمینه‌‌‌ساز تحقق رشد ۸درصدی برنامه هفتم توسعه است

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: حفظ یکپارچگی اردبیل در کار اقتصادی و طرح ایده‌‌‌هایی مانند باشگاه هزارتایی برگ برنده‌‌‌ای برای اردبیل است و این افکار و ایده‌‌‌های بزرگ زمینه‌‌‌ساز تحقق رشد ۸درصدی در برنامه هفتم توسعه است.

علی آقامحمدی در این مراسم، اظهار کرد: امروز که ما در کشور به فکر توسعه هستیم، در گوشه‌‌‌ای دیگر از جهان اقدام وحشیانه علیه مردم مظلوم فلسطین باعث شهادت بیش از ۴۰‌هزار نفر انسان شده و بمب‌‌‌های یک‌تنی بسیاری از تن‌‌‌ها را با خاک یکسان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش قدرت و اقتدار رژیم صهیونیستی عامل اصلی این اقدامات وحشیانه است، افزود: خوشبختانه بیداری جهانی به‌‌‌طور واضح در حال تحقق است و فردا روزهای روشنی خواهد بود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فعالان اقتصادی را در زمره جهادگران می‌‌‌دانند، گفت: فعالان اقتصادی کشور به دنبال قطع وابستگی و توسعه کشور هستند و این همان راه عمومی جهان اسلام و نجات از کفر است.

آقامحمدی با ابراز خرسندی از موضوع باشگاه‌‌‌های هزارتایی در اردبیل، این طرح را برگ برنده‌‌‌ای برای استان اردبیل دانست و ادامه داد: این فکر و اندیشه‌‌‌ای است که توسعه را رونق می‌دهد و این افکار و دیدگاه‌‌‌های بزرگ و وسیع است که زمینه‌‌‌ساز رسیدن به رشد ۸درصدی در برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه یکپارچگی اردبیل در کار اقتصادی باید حفظ شود، افزود: هر یک از ما وظیفه‌‌‌ای داریم و یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌‌‌ها و وظایف روی دوش فعالان اقتصادی کشور است و بر همین اساس است که رهبر انقلاب از این گروه به جهادگران اقتصادی تعبیر می‌کنند.