در این دیدار و پس از گفت‌‌‌و‌‌‌گوی مفصل میان مقامات این دو اتاق، دو طرف توافق کردند تا این همکاری را به صورت پایلوت روی صنعت نساجی و با هدف تولید و صادرات مشترک محصولات این حوزه، آغاز کنند. محمود نجفی‌‌‌عرب، رئیس اتاق تهران، آمادگی این اتاق برای هم‌‌‌فکری با اتاق صنایع استانبول با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه همکاری‌‌‌ها میان بنگاه‌‌‌های صنعتی و تولیدی دو کشور را اعلام کرد. نجفی‌‌‌عرب در این دیدار با اشاره به برپایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه طی پاییز امسال، تصریح کرد که در گفت‌‌‌وگوهای میان مقامات دو کشور در این اجلاس، تعیین‌تکلیف تعرفه‌‌‌های ترجیحی باید در دستورکار قرار گیرد.

عشقی، دبیرکل اتاق تهران، در این دیدار، پس از ارائه توضیحاتی در مورد ساختار اتاق تهران و سهم اعضای اتاق در اقتصاد ایران، ایجاد همکاری مشترک میان بخش خصوصی دو کشور در حوزه نساجی را پیشنهاد کرد و یادآور شد که به واسطه منابع ارزان در ایران، تولید مشترک محصولات نساجی با تکنولوژی و دانش فنی شرکت‌های ترک در داخل ایران می‌‌‌تواند زمینه مناسبی برای شکل‌‌‌گیری همکاری بلندمدت را فراهم کند.  

پس از این توضیحات، عثمان اوژاماراتلی، نایب‌‌‌رئیس اتاق صنایع استانبول، نیز در سخنانی آمادگی این اتاق برای تبادل هیات‌‌‌های تجاری میان دو کشور با هدف دستیابی به سرمایه‌گذاری‌‌‌های مشترک میان بنگاه‌‌‌های صنعتی ایران و ترکیه را اعلام کرد.