وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری برای تامین نیروی کار ماهر با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: با انعقاد تفاهم‌نامه بین بخش‌خصوصی و سازمان فنی و حرفه‌‌‌‌‌ای‌درصدد هستیم نیروی کار ماهر موردنیاز واحدهای تولیدی را تربیت کنیم، امیدواریم با حمایت نهادهای آموزشی نزدیک به ۱۵۰ نیروی ماهر را تربیت و به واحدهای تولیدی جهت اشتغال معرفی کنیم.

زارع درخصوص بر‌‌گزاری دوره‌‌‌‌‌های آموزشی کارآفرینان و بازرگانان نسل فردا در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در چشم‌‌‌‌‌انداز اولیه ۵۰نوجوان در این دوره‌‌‌‌‌ها شرکت خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۱ نشست شورای گفت‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی با حضور مقامات ملی و استانی برگزار شده‌است، خاطرنشان کرد: این جلسات ۷۰ مصوبه استانی، ۱۲ مصوبه ملی و ۱۰ دستاورد ملی داشته‌است. وی افزود: تامین آب شهرک صنعتی، تعیین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در زنجیره ارزش، تعیین شعبه رسیدگی به پرونده‌‌‌‌‌های قضائی بخش‌خصوصی در دادگستری (۱۰۲ دادگاه قضائی و ۱۰ حقوقی) بخشی از مهم‌ترین دستاوردهای شورای گفت‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی چهارمحال و بختیاری است.

زارع بیان کرد: تعداد کارت‌های بازرگانی اتاق شهرکرد به ۵۸۰ عدد افزایش پیدا کرده‌است، به همین علت نمایندگان اتاق شهرکرد در اتاق ایران به ۶ نفر افزایش پیدا کرده و افق بلندمدت، حضور ۸ نماینده از استان در اتاق ایران است. رئیس اتاق شهرکرد در پایان تاکید کرد: بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان استان در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی و شورای گفت‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان حل می‌شود.

در ادامه غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان در مسیر توسعه قرار گرفته‌است، اظهار کرد: رابطه بین بخش‌خصوصی و دولتی باید تقویت شود. استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماموریت‌های اتاق بازرگانی، گفت: تقویت همکاری بین بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی یکی از ماموریت‌های اصلی اتاق است و اتاق باید در راستای بهبود فضای کسب‌وکار و فضای سرمایه‌گذاری گام بردارد. وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی موجب توسعه سایر بخش‌های کشور می‌شود، عنوان کرد: باید اتاق بازرگانی به تامین نیروی کار ماهر اهتمام بورزد. نیروی ماهر در محیط‌‌‌‌‌های صنعتی می‌تواند به جلوگیری از خام‌‌‌‌‌فروشی کمک کند. حیدری با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه‌‌‌‌‌های دائمی عرضه و فروش کالاهای تولیدی در استان در دستور کار شورای گفت‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان قرار بگیرد، یادآور شد: تولیدات مشاغل خانگی و کشاورزی می‌تواند در این بازارچه‌‌‌‌‌ها عرضه شود، این اقدام در کاهش تورم نیز موثر است و رضایت‌‌‌‌‌مندی در بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را نیز افزایش می‌دهد. استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: صنعت گردشگری باید در استان رونق پیدا کند، مناطق گردشگری در استان معرفی شوند، رونق گردشگری موجب ایجاد اشتغال و افزایش تولید می‌شود. وی با اشاره به اینکه کارگروه کشاورزی و دام‌‌‌‌‌پروری در چهارمحال و بختیاری فعال شده‌است، عنوان کرد: در تمامی شهرهای استان باید واحد دام‌‌‌‌‌پروری ایجاد شود، حل مشکلات بخش کشاورزی و دام‌‌‌‌‌پروری موجب تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال پایدار خواهدشد.

حیدری با تاکید بر اینکه تحقق مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری باید با جدیت دنبال شود، گفت: تعهدات هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان باید بررسی و دنبال شود. در ادامه امین مالکی، نایب‌‌‌‌‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با بیان اینکه در حوزه صادرات استان کارهای خوبی انجام شده‌است، اظهار کرد: شاهد رشد ۲۵۰‌درصدی صادرات از گمرک هستیم.